۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۵۸۴۰۹
مدیر سایت خبری پان آفریکن آمریکا:

دولت اوباما دیکتاتورترین دولت است

خبرگزاری رسا ـ یکی از تحلیلگران سیاسی آمریکا از دولت باراک اوباما به عنوان دیکتاتورترین و پنهان‎کارترین دولت یاد کرد.
اوباما رئيس جمهور آمريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ابایومی ازیکیوی، مدیرسایت خبری پان آفریکن آمریکا در گفت‎و گو با پرس تی وی از دولت اوباما به عنوان دیکتاتورترین دولت یاد کرد و گفت: دولت اوباما در رابطه با حفاظت از حقوق شهروندان و همچنین سازمان‌ها، دیکتاتورترین و مخفی‎ترین دولت‌هاست.

 

وی افزود: مردم برای به چالش کشیدن این سوء استفاده‌ها نمی‌توانند به مجاری قانونی متوسل شوند.

 

این تحلیلگر سیاسی با انتقاد شدید از طرح جاسوسی دولت اوباما از شهروندان، تصریح کرد:این اقدام ضربه‌ای بسیار مهلک به حقوق مدنی و حقوق انسانی شهروندان آمریکایی و هر قربانی دیگری است که مورد این سیاست جاسوسی دولت آمریکا قرار می گیرد.

 

این فعال آمریکایی تأکید کرد: ما بر این باوریم که هدف این قانون نه محافظت از شهروندان و ساکنان در مقابل حملات خارجی، بلکه سرکوب مخالفان و اعتراضات علیه دولت است.

 

گفتنی است دیوان‌عالی آمریکا روز سه شنبه،شکایت مطرح شده علیه دولت را به دلیل تمدید قانون جاسوسی موسوم به قانون نظارت بر اطلاعات خارجی  FISA رد کرد. باراک اوباما با امضای این قانون در دسامبر 2012 میلادی، امکان جاسوسی از شهروندان امریکایی را به مدت 5 سال دیگر فراهم کرد.

 

این قانون به دولت آمریکا اجازه می‌دهد تا بدون داشتن حکمی قانونی، تلفن‌ها و رایانامه‌های شهروندان به خارج کشور را بازرسی و شنود کنند./980/ب102/د

ارسال نظرات