۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۵۸۸۵۰
مدیر مرکز دموکراسی و حقوق بشر عربستان:

علمای وهابی در انحراف و گمراهی قرار دارند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز دموکراسی و حقوق بشر عربستان با اشاره به حمایت علمای وهابی از تروریست‎ها گفت:علمای وهابی در انحراف و گمراهی قرار دارند.
وهابيت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، علی الیامی، مدیر مرکز دموکراسی و حقوق بشر عربستان درگفت‎و گو با شبکه خبری العالم با انتقاد شدید از علمای وهابی این کشور، گفت: علمای وهابی عربستان سعودی به دلیل کمک‎های مالی و پشتیبانی از افراط گرایان دچار انحراف و گمراهی شده‎اند. 

 

وی با اشاره به سخنان عجیب و فتواهای شگفت‎آور مفتی عربستان، افزود: شیخ عبدالعزیز آل‎الشیخ ابزار در دست است و هیچ کاری را بدون توصیه پادشاه انجام نمی‎دهد.

 

الیامی تصریح کرد: وجود مراکز دینی منحرف که به یاری و آموزش تروریست‎ها می‎پردازد از مشکلات اساسی عربستان است.

 

مدیر مرکز دموکراسی و حقوق بشر عربستان با اشاره به تصمیم‎های اشتباه حاکمان این کشور، خاطر نشان ساخت: اعتبار و جایگاه نظام آل‎سعود با توجه به سیاست‎های سرکوب‎گرانه این رژیم در حال نابودی است.

 

وی تأکید کرد: سیاست سرکوب نمی‎تواند کارساز شود، زیرا ملت عربستان از حقوق شرعی و قانونی خود آگاه شده و هیج هراسی از این نظام سارق و غارتگر ندارد.

 

الیامی بیان داشت: امروزه معادلات جهانی تغییر یافته و ملت عربستان از نظام نمی‎ترسد، بلکه این رژیم است که از ملت هراس دارد.

 

مدیر مرکز دموکراسی و حقوق بشر با اشاره به بازداشت‎های اخیر شهروندان در شهر البریده عربستان، گفت: همه شهروندان عربستان تحت تعقیب نیروهای امنیتی قرار دارند و رژیم از سیاست سرکوب کوتاه نمی‎آید.

 

وی با بیان این‎که بیشتر بازداشت شدگان در زندان‎های عربستان سعودی سال‎هاست بدون محاکمه در زندان به سر می‎برند، اظهار داشت:­­­­­­ خانواده‎های بازداشت شدگان از نظام عربستان سعودی جز حقوق شرعی و محاکمه عادلانه فرزندان خود چیزی نمی‎خواهند./9456/ب903/د

ارسال نظرات