۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۱۶۱۰۴۴
علمای شیعه عربستان:

آیت الله فضلی اسوه اخلاق و تواضع بود

خبرگزاری رسا ـ علمای شیعه عربستان در پیامهای جداگانه، ارتحال آیت الله فضلی را تسلیت گفته و وی را اسوه اخلاق و تواضع توصیف کردند.
عيادت رهبر معظم انقلاب از آيت الله فضلي از علماي عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت الجهنیه، علمای شیعه عربستان درگذشت آیت الله عبدالهادی الفضلی از علمای این کشور را تسلیت گفته و وی را یکی از برجسته ترین علمای معاصر توصیف کردند.

 

حجت الاسلام شیخ حسن صفار، امام جمعه قطیف در پیامی اظهار داشت: بسیاری از علما و فرهنگیان نزد این عالم ربانی و اندیشمند به تلمذ پرداخته و حوزه های علمیه نیز از تألیفات حوزوی و علمی نوگرای وی بهره می گیرند.

 

وی افزود: آیت الله فضلی در اوج علم و فضیلت بود، در تواضع و اخلاق و احترام به دیگران شهرت داشت و حوزه های علمیه نجف اشرف، قم مقدس و حتی لندن از این عالم فیض برده اند. وی برجسته ترین عالم عربستان در تاریخ معاصر به شمار می رفت و همواره در خدمت دین وعلم و جامعه بود.

 

حجت الاسلام شیخ فوزی السیف، مدیر حوزه علمیه قطیف نیز در این باره گفت: آیت الله فضلی در حالی به دیدار حق شتافت که عمر خود را به تبلیغ و فعالیتهای دینی و علمی اختصاص داده بود. وی از پیشگامان جنبش اسلامی معاصر به شمار می رفت.

 

وی تأکید کرد: این فقید در زمینه های علمی به نوگرایی دست زد و در زمینه های فرهنگی نیز به نگارش کتابهای مخلف فرهنگی و دینی برای تربیت نسل جوان اهتمام می ورزید.

 

حجت الاسلام سید حسن النمر، خطیب جمعه سیهات با ابراز تأسف از ارتحال آیت الله فضلی خاطر نشان ساخت: این عالم از علمای عامل، پدری مهربان، فقیهی فعال، اندیشمندی بزرگ و نویسنده ای خبره بود و مردم به ویژه طلاب علوم دینی استفاده های فراوانی از وی کردند.

 

شیخ عبدالله الیوسف، خطیب جمعه حله عربستان هم در پیامی، ارتحال این عالم ربانی را تسلیت گفت و تصریح کرد: حوزه های علمیه و سازمانهای دینی و علمی ضربه بزرگی را از فقدان این عالم برجسته که پیشگام اصلاحات و نوآوری بود، متحمل شدند.

 

وی ادامه داد: آیت الله فضلی بیش از 100 کتاب در زمینه های اسلامی و ادبیات عرب به رشته تحریر درآورد که برخی از آنها هم اکنون در حوزه های علمیه و د انشگاه ها تدریس می شود.

 

حجت الاسلام شیخ فیصل العوامی، از علمای شیعه عربستان نیز از آیت الله فضلی به عنوان افتخاری برای تاریخ معاصر یاد کرد و اظهار داشت: این عالم پس از عمری فعالیت مستمر جهت تبلیغ فرهنگ اهل بیت(ع)، دعوت حق را لبیک گفت.

 

شیخ علی المعلم، استاد حوزه علمیه جارودیه هم از علمایی بود که درگذشت آیت الله فضلی را تسیلت گفت و بیان داشت: شیخ فضلی از علمای برجسته در زمینه فکری و نمادی از نمادهای اصلاح در جهان اسلام بود و نسل نوینی از امت اسلامی را پرورش داد.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسین الراضی از علمای عربستان نیز از آیت الله فضلی به عنوان نماد زهد، تقوا، خیرخواهی و تواضع یاد و از تلاشهای این عالم در راه علم تقدیر کرد.

 

حجج اسلام شیخ محمد المدلوح و شیخ حسین المصطفی نیز در پیامهایی جداگانه از ارتحال آیت الله فضلی به عنوان ضربه ای سنگین برای جهان اسلام یاد کردند./980/ب901/د

ارسال نظرات