۲۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۶۱۹۴۳

تلاش برای گنجاندن تاریخ اسلام در درس تاریخ مدارس انگلیس

خبرگزاری رسا ـ یک کمپین در انگلیس در حال تلاش برای گنجاندن تاریخ اسلام در درس تاریخ مدارس بریتانیا است.
تاريخ اسلام

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یک کمپین در انگلیس در حال تلاش برای گنجاندن تاریخ اسلام در درس تاریخ مدارس بریتانیا است تا نقش برجسته مسلمانان در توسعه علم و فلسفه از تاریخ این کشور فراموش نشود.

 

این کمپین در تلاش است تا اسلام و دستاوردهای مسلمانان در طول تاریخ را به دانش‌‌آموزان بریتانیایی که در مدرسه هیچ علمی نسبت به اسلام پیدا نمی‌کنند و با نگرش‌های منفی نسبت به این دین و پیروان آن مواجه هستند؛ معرفی کند.

 

این کمپین که با حمایت شورای اسلامی بریتانیا(MCB) کار خود را آغاز کرده است، در پاسخ به انتشار پیش‌نویس معیارهای تدوین کتاب‌های جدید تاریخ از سوی وزارت آموزش بریتانیا راه‌اندازی شد.

 

در این پیش‌نویس هیچ‌گونه اشاره‌ای به اسلام و خدمات مسلمانان در تاریخ نشده و از این رو مورد انتقاد مسلمانان واقع شده است.

 

اعضای این کمپین از معلمان و عموم جامعه درخواست کرده‌اند که از دولت بریتانیا تقاضا کنند تا پیش از پایان رایزنی‌ها برای تصویب این پیش‌نویس در هفته آینده، آن را اصلاح کنند.

 

اعضای این کمپین همچنین اعلام کردند که یک برنامه درسی جامع‌تر می‌تواند علاوه بر ادغام مثبت دانش‌آموزان مسلمان که 10 درصد جمعیت مدارس بریتانیا را تشکیل می‌دهند؛ کاری کند که آن‌ها احساس نکنند که از هویت تاریخی بریتانیا کنار گذاشته شده‌اند.

 

حدود 2.7 میلیون مسلمان در بریتانیا زندگی می‌کنند و در حال حاضر 400 هزار دانش‌آموز مسلمان در مدارس این کشور مشغول به تحصیل هستند./982/ب101/د

ارسال نظرات