۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۶۲۴۸۱
معاون دبیرکل حزب الله لبنان:

سفیر آمریکا از دخالت در مسائل داخلی لبنان دست بردارد

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان از سفیر آمریکا در این کشور خواست که از دخالت در امور داخلی لبنان دست بردارد.
شيخ نعيم قاسم معاون دبيرکل حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان، روز گذشته در مراسم جشن تکلیف دختران مدرسه المصطفی منطقه قاعة الجنان لبنان با اشاره به تلاش‌های احزاب لبنانی برای تشکیل کابینه تمام سلام نخست وزیر پیشنهادی جریان 14 مارس خاطر نشان کرد: حکومت تکنوکرات در وضعیت کنونی ناکارآمد است و ما باید به دنبال حکومت سیاسی قوی باشیم که توانایی حل مشکلات و عبور از بحران ها را داشته باشد.

 

وی افزود: ما به دنبال دولت وحدت ملی هستیم که به واسطه آن همه احزاب سیاسی لبنان در آن تاثیرگذار باشند. دولتی که علاوه بر حل معضل‌های معیشتی، توانمندی برقرای امنیت و استقرار را داشته باشد و بر انتخابات پارلمانی آینده نیز نظارت داشته باشد.


معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: حزب الله همواره بر حل مشکلات از طریق رایزنی و گفت‌وگو تأکید کرده و هیچ گاه در روند سیاسی لبنان به دنبال دشمنی و خصومت با گروه یا حزب خاصی نبوده است.

 

شیخ نعیم قاسم از گروهای سیاسی لبنان خواست یک قانون انتخاباتی عادل و یکسانی را برای همه طوایف لبنانی به تصویب برسانند .

 

وی با اشاره به دخالت سفیر آمریکا در امور داخلی لبنان تأکید کرد:  سفیر آمریکا در لبنان بداند که لبنانی ها نیازی به نصیحت‌ها و دخالت‌های وی ندارند و خودشان به تنهایی قادر به اداره امور کشورشان هستند.

 

معاون دبیرکل حزب الله ادامه داد: ما باید بدون تاثیرگیری از بحران سوریه به فکر حل مشکلات لبنان باشیم و سعی در برطرف ساختن آن داشته باشیم.


شیخ نعیم قاسم در پایان اولویت مقاومت را آمادگی در برابر تجاوز دشمن و مقابله با فتنه‌های داخلی عنوان کرد و گفت: تنها دشمن ما رژیم غاصب صهیونیستی است و ما با گروه‌های داخلی لبنان هیچگونه دشمنی نداریم./983/ب902/د

ارسال نظرات