۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۱۶۲۵۳۹

جراحت شهروند عربستانی در پی تیراندازی نیروهای امنیتی آل‎سعود

خبرگزاری رساـ رسانه‎های خبری عربی از تیراندازی شدید نیروهای امنیتی عربستان سعودی در العوامیه و مجروح شدن یک نفر خبر دادند.
نيروهاي امنيتي آل سعود

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت العوامیه، نیروهای امنیتی عربستان سعودی روز گذشته در شهر العوامیه اقدام به تیراندازی علیه شهروندان عربستانی کردند.

 

رسانه‎های خبری عربی اعلام کردند: در این تیراندازی یک نفر از شهروندان عربستانی زخمی و بازداشت شد.

 

این رسانه‎های خبری افزودند: نیروهای امنیتی عربستان سعودی به دربهای مزارع شهروندان العوامیه که نزدیک منطقه الناصره بودند، تیراندازی کردند.

 

رسانه های عربی با بیان این که نیروهای امنیتی عربستان حضور خود را در تظاهرات با لباس غیرنظامی در شهرهای العوامیه و قطیف عربستان رد می کنند، تأکید کردند: نیروهای رژیم دیکتاتوری آل سعود شمار بسیاری از شهروندان عربستانی را با تهدید اسلحه بازداشت کرده اند.

 

بر اساس این گزارش با توجه به این که استان قطیف از مارس 2011 که مقامات عربستان سعودی بسیاری از سربازان و خودروهای نظامی و زرهی خود را برای سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز شهروندان بکار برده اند، دیگر در حالت اضطراری به سر نمیبرد.

 

نیروهای امنیتی عربستان سعودی بیش از 800 نفر از شهروندان را که خواهان حقوق شرعی خود هستند ، بازداشت کرده که همچنان 180 نفر از آنها در زندان‎های آل سعود به سر می‎برند.

 

گفتنی است نیروهای امنیتی آل سعود 16 نفر از شهروندان را در تظاهرات مسالمت آمیز اخیر قطیف عربستان که خواستار حقوق شرعی و آزادی بازداشت شدگان بوده اند را به ضرب گلوله به شهادت رساندند./9456/ب902/د

ارسال نظرات