۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۱۶۲۵۶۲

تظاهرات قطیف عربستان در همبستگی با علمای زندانی در این کشور

خبرگزاری رساـ شهروندان عربستانی برای همبستگی شیخ نمر آل نمر تظاهراتی با عنوان «هرگز رهبرمان را فراموش نمی کنیم» در استان قطیف برگزار کردند.
شيخ نمر باقر النمر خطيب جمعه عواميه عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شماری از شهروندان عربستانی با برگزاری تظاهراتی با عنوان «هرگز رهبرمان را فراموش نمی‎کنیم» در خیابان انقلاب شهر قطیف با شیخ نمر باقر النمر، روحانی مبارز  عربستانی که مدت‌ها در زندان‌های امنیتی آل سعود به سر می‎برد، اعلام همبستگی کردند.

 

تظاهرکنندگان در اعتراض به بازداشت شهروندان شیعی از سوی نیروهای امنیتی عربستان سعودی تصاویر شیخ نمر و نوشته‎هایی را با شعارهای «مقابله با ظلم و بی عدالتی»، « قصرهای آل سعود بشنوند که ما از زندانها هراسی نداریم» و «شیخ نمر و ارزش ها جاودان هستند» برافراشتند.

 

این تظاهرات در حالی شکل گرفت که دادستان کل عربستان سعودی در جلسه محرمانه دادگاه کیفری خواستار حکم اعدام شیخ نمر شد.

 

دادستان کل عربستان سعودی، شیخ نمر باقر النمر را به اتهام تحریک شهروندان عربستانی علیه نظام آل سعود، فتنه انگیزی و اخلال در وحدت ملی و عدم وفاداری به نظام و توهین به حکام عرب بازداشت کرده است که سخنان این عالم شیعی در جلسه نخست محاکمه اتهامات وارده را رد کرده است.

 

بر اساس این گزارش راهپیمایی‎های بسیاری در حمایت از شیخ نمر و همچنین تجمعهای اعتراض آمیز فراوانی علیه قضاوت ناعادلانه دادگاه کیفری، در کشورهای عربی و اسلامی برگزار شد.

 

همچنین فعالان سیاسی در تجمع اعتراض آمیز روبروی سفارت عربستان در کشورهای آمریکا و انگلیس علیه قضاوت‎های ناعادلانه آل سعود و خواستار آزادی فوری شیخ نمر شدند.

 

گفتنی است استان قطیف شاهد تظاهرات پی درپی برای همبستگی با شیخ نمر و حجت الاسلام العامر از زندانیان اعتقادی و آزادی بیان که از سال 2011 از سوی نیروهای امنیتی عربستان بازداشت شده اند./9456/ب902/د

ارسال نظرات