۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۱۶۲۹۷۸
دولت افغانستان:

بیگانگان در انتخابات دخالت نکنند

خبرگزاری رسا - دولت افغانستان با صدور بیانیهای از برگزاری انتخابات شفاف و آزاد در افغانستان حمایت کرد و از کشورهای خارجی خواست تا در انتخابات این کشور دخالت نکنند.
دولت افغانستان

 
به گزارش خبرگزای رسا، دفتر ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که انتخابات یک پروسه داخلی و ملی است و افغانستان به هیچ کشوری اجازه مداخله در این مسآله را نمی‌دهد.

 

بر اساس این بیانیه، شورای امنیت ملی افغانستان در جلسه روز گذشته خود، پیمان همکاری‌های امنیتی افغانستان و آمریکا را نیز مورد بررسی قرار داده است.

 

در این جلسه تاکید شد که پیمان همکاری‌های امنیتی افغانستان و آمریکا بایستی به خواست افغان‌ها منعقد شود و پایان جنگ و برقراری ثبات در این کشور را تضمین کند.

 

این بیانیه افزود: پاکستان یا هیچ کشور دیگری نمی‌تواند حضور و بقای آمریکا در افغانستان را ضمانت کند.

 

این در حالی است که «دیوید پیرس» معاون نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان، درباره برنامه صلح دولت افغانستان و همکاری های امنیتی کابل-واشنگتن با مقامات این کشور در کابل مذاکره می‌کند.

 

از سوی دیگر، وزارت خارجه آمریکا با انتشار اعلامیه‌ای تایید کرده است که دیوید پیرس قبل دیدار از کابل، در اسلام‌آباد با مقام‌های پاکستانی دیدار و گفت‌و‌گو کرده است./988/ب902/د

ارسال نظرات