۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۱۶۳۸۷۵

اعتراض مردم انگلیس به استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در افغانستان

خبرگزاری رسا ـ مردم انگلیس در اعتراض به گسترش استفاده دولت این کشور از هواپیماهای بدون سرنشین در افغانستان راهپیمایی کردند.
اعتراض مردم انگليس به استفاده دولت از هواپيماهاي بدون سرنشين

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، ائتلافی از معترضان انگلیسی در واکنش به گسترش استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین از سوی دولت این کشور تظاهرات کردند.


تظاهرات کنندگان به سوی پایگاه هوایی سلطنتی در شمال لندن حرکت کردند تا اعتراض خود را نسبت به سیاست دولت انگلیس در گسترش استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در کشورهای دیگر نشان دهند.


جان هیلاری از سازمان دهندگان این برنامه اعتراضی و مدیر اجرایی سازمان خیریه "War on Want" که در لندن مستقر است گفت: مردم واقعا از تصمیم دولت در توسعه هواپیماهای بدون سرنشین جنگی ناراحت هستند. 


وی افزود: حدود 700 نماینده از تمامی جریان های ضد جنگ در این تظاهرات شرکت کردند که برخی از آنان خود را با اتوبوس و از شهرهای دیگر به محل تظاهرات رساندند.


جان هیلاری خاطرنشان کرد: معترضان مسافت چهار مایلی شهر لینکلن تا پایگاه هوایی سلطنتی را که در حدود صد و سی مایلی لندن قرار دارد با پای پیاده طی کردند.


کمپین خلع سلاح اتمی، شبکه کمپین مبارزه با هواپیماهای بدون سرنشین و ائتلاف "جنگ را متوقف کنید" از دیگر گروه هایی بودند که به همراه سازمان خیریه "War on Want" در این اعتراض شرکت داشتند.


این تظاهرات دو روز پس از آن برگزار شد که ارتش انگلیس اعلام کرد هواپیماهای بدون سرنشین خود را در افغانستان به پرواز درآورده و آنها را از پایگاه هوایی لینکلن شایر هدایت می کند. 


پیش از این، هواپیماهای بدون سرنشین انگلیس از پایگاه هوایی کریچ در نوادای آمریکا هدایت می شد.


هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا چندین سال است که بر فراز کشورهایی مانند افغانستان، پاکستان و یمن به پرواز درآمده و هر ساله هزاران بی گناه در حملات این هواپیماها کشته می شوند./990/ب902/د

ارسال نظرات