۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۱۶۳۹۴۲
مادر مظنونین انفجار بوستون:

آمریکایی ها دروغ گو هستند

خبرگزاری رسا ـ مادر دو فردی که مقامات آمریکایی آنها را مسلمانان عامل انفجار تروریستی در بوستون اعلام کرده اند گفت که هر آنچه به من و پسرانم نسبت داده اند دروغ و ریاکاری است.
بوستون

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی وقوع انفجار در مسابقه دو ماراتن در بوستون تلاش های گسترده ای از سوی رسانه های آمریکا برای نسبت دادن این ماجرا به انجام اقدامات تروریستی از سوی مسلمانان که مدت هاست مقامات آمریکایی مدعی آن هستند، انجام شد.

 

به فاصله بسیار کمی از این اتفاق پلیس آمریکا اعلام کرد که مظنونین این حادثه را شناسایی کرده است.

 

پس از این اعلام خبر دیگری منتشر شد مبنی بر اینکه مظنون اول در جریان عملیات تعقیب و گریز در شهر «واترتاون» در 10 کیلومتری شهر بوستون کشته شده است.

 

مقام‌های آمریکایی هویت فرد کشته شده را فردی 26 ساله با نام "تامرلان سارنایف" متولد روسیه و بزرگ شده چچن اعلام کرده‌اند.

 

نام مظنون دوم بمب‌گذاری‌های بوستون نیز "جوهر سارنایف" 19 ساله اعلام شد.

 

رسانه های آمریکایی در گزارش های خود نوشتند که این دو برادر مسلمان بوده و قصد انجام عملیات های تروریستی بزرگ تری در آمریکا را نیز داشته اند.

 

برادر دوم اکنون به علت وخامت شرایط فیزیکی در بیمارستان به سر می برد اما بحث ها بر سر اتهاماتی که به آنها در مورد این اقدام تروریستی بسته شده همچنان ادامه دارد.

 

اما مسأله بسیار جالب توجه این است که مقامات آمریکایی پای مادر این دو برادر را نیز به این ماجرا باز کرده اند.

 

آنها مدعی شده اند که «زبیده سارنایف» نیز در فعالیت های تروریستی دست داشته و سازمانهای اطلاعاتی آمریکا نام او را 18 ماه پیش از این انفجار وارد پایگاه اطلاعات تروریستی دولت آمریکا کرده بوده است.

 

در این راستا دو تن از مقامات دولتی آمریکا که خواستند نامشان فاش نشود در گفت‎وگو با آسوشیتدپرس اعلام کردند که سازمان سیا در پاییز سال 2011 خواستار وارد شدن نام «تامرلان سارنیف» یکی از دو عامل بمبگذاری بوستون که اکنون کشته شده است و نیز مادر وی به این فهرست شده بود.

 

پس از انتشار این اخبار، زبیده از داغستان اعلام کرد که که همه این اظهارات دروغ و ریاکاری است.

 

او در این باره گفت: من بیمارم و خسته از این همه اظهارات بی اساسی که آمریکایی ها درباره من و پسرانم بیان کرده اند.

 

مادر این دو مظنون حاثه بوستون افزود:مردم مرا به عنوان انسانی قانونمند می شناسند و می دانند که من هرگز هیچ ارتباطی با اقدامات جنایی و تروریسم که مقامات آمریکایی به من نسبت می دهند نداشته ام.

 

تیم محققان آمریکایی از سفارت آمریکا در مسکو هفته گذشته، پدر و مادر این دو پسر را مورد بازجویی قرار دادند.

 

خانواده سارنایف، چچن تبارهای اهل جنوب روسیه هستند که یازده سال پیش به بوستون مهاجرت کردند.

 

پدر خانواده از زمان حمله بوستون بارها با شبکه های مختلف تلویزیونی مصاحبه کرده و گفته است که به هیچ وجه احتمال ندارد پسرانش در پشت حملات بوستون قرار داشته باشند.

 

وی اطمینان داده است که برای پسرانش پاپوش درست کرده اند./982/ب101/د

ارسال نظرات