۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۱۶۴۲۶۰

صهیونیست‌ها یک‌هزار فلسطینی را از منطقه الاغوار طرد کردند

خبرگزاری رسا ـ رژیم صهیونیستی شب گذشته نزدیک به ۱۰۰۰ شهروند فلسطینی ساکن منطقه اغوار شمالی را به بهانه اجرای مانورهای نظامی ارتش این رژیم با توسل به زور از این منطقه طرد کرد.
آوارگان فلسطيني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رییس شورای محله مالح و بادیه نشینان فلسطین اعلام کرد که نزدیک به هزار خانواده فلسطینی به سبب ابلاغیه‌های نظامی رژیم صهیونیستی مجبور به ترک منازل خود در منطقه اغوار شمالی شدند.

 

«عارف دراغمه» افزود: مناطق بادیه نشینی که میان ایست بازرسی حمرا و روستای حمه در شمال این منطقه قرار دارد به کلی از سکنه تخلیه شده است.

 

شاهدان عینی نیز اعلام کردند که چوپانان و خانواده هایشان ناچار شدند با استفاده از تراکتورهای کشاورزی منازل خود در این منطقه را ترک کرده و به مناطق دور دست بروند.

 

شاهدان عینی همچنین تایید کردند که صدها جنگ افزار و هزاران نظامی رژیم صهیونیستی در این مانورها مشارکت داشتند.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، دراغمه تصریح کرد که این عملیات گسترده ترین عملیات کوچاندن شهروندان فلسطینی در این منطقه پس از عملیات های مشابه در ماه های گذشته است و شهروندان فلسطینی همواره به هنگام مانورها و رزمایش های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی مجبور به ترک خانه هایشان و رفتن به مناطق دور دست می شوند.

 

ساکنان این منطقه نگران وقوع آتش سوزی در کوه ها و زمین های کشاورزی خود همانند دفعات گذشته هستند؛ نظامیان رژیم صهیونیستی در رزمایش قبلی خود هزاران هکتار از زمین های کشاورزی ساکنان این منطقه را از بین بردند.

 

بر اساس گزارش ها، نظامیان رژیم صهیونیستی منطقه اغوار شمالی را بسته و از تردد شهروندان فلسطینی در این منطقه ممانعت به عمل می آورند؛ شاهدان عینی نیز عنوان کردند که ایست بازرسی «تیاسیر» به روی تردد خودروهای شهروندان بسته شده و راه های ارتباطی میان مناطق بادیه نشینی در این منطقه نیز مسدود شده است.

 

برخی شاهدان تاکید کردند که صدای انفجارهای گسترده ای در روستاهای اطراف و شهر طوباس در مجاورت منطقه اغوار شنیده شده است.

 

یکی از ساکنان شهر طوباس تصریح کرد که صدای انفجارهای این مانور در منازل ما به خوبی به گوش می رسد.

 

این مانورها که یکی از گسترده‌ترین و بزرگ‌ترین مانورهای ارتش رژیم صهیونیستی به شمار می رود به احتمال زیاد تا امشب ادامه خواهد داشت./990/ب102/د

ارسال نظرات