۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۱۶۵۱۲۰

کتاب «آنچه هر مسیحی باید در مورد قرآن بداند» در آمریکا منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «آنچه هر مسیحی باید در مورد قرآن بداند» در آمریکا منتشر شده است.
قرآن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «آنچه هر مسیحی باید در مورد قرآن بداند» عنوان جدیدترین کتابی است که در مورد قرآن کریم به قلم «جیمز آر. وایت»، نویسنده آمریکایی به رشته تحریر درآمده و به‌تازگی در آمریکا منتشر شده است.

 

در توضیح مختصری که در مورد این کتاب مطرح شده، آمده است: جیمز وایت در این کتاب به معرفی عقاید اسلامی در مورد مسیح، رستگاری، تثلیث، آخرت و دیگر موضوعات مهم با استناد به متن قرآن می‌پردازد تا به مسیحیان دیدگاهی درست و صادقانه برای گفت‌وگو با مسلمانان دهد.

 

این کتاب بعد از مقدمه‌ای در مورد دلایل لزوم مطالعه قرآن، در 11 فصل به بررسی موضوعاتی مانند «قرآن و محمد(ص) از مکه»، «مقدمه‌ای کوتاه در مورد قرآن»، «الله: توحید، شرک، میثاق و فطرت»، «قرآن و تثلیث»، «مسیح در قرآن»، «قرآن و صلیب»، «رستگاری در قرآن»، «آیا "اهل کتاب" انجیل را تحریف کرده‌اند؟»، «پیشگویی رسالت محمد(ص) در انجیل» و «کمال قرآن» می‌پردازد.

 

اما مسأله اینجا است که کتاب جدید جیمز وایت که مدیریت یک سازمان حامی مسیحیت در آمریکا را بر عهده دارد، تا چه اندازه نظرات درستی را در مورد قرآن کریم ارائه کرده و آیا توانسته از پشت پرده ترجمه‌ها به معنای حقیقی آیات قرآن دست یابد و تا چه اندازه موفق شده بدون دخالت دادن هیچ‌گونه تعصب و تفکر شخصی این کتاب را به رشته تحریر درآورد و ذهن خوانندگان مسیحی را به حق با قرآن کریم آشنا نماید.

 

مسأله دیگری که به ذهن می‌رسد این است که چرا با وجود گسترش تفکرات ضداسلامی در کشورهای غربی به ویژه آمریکا، مسلمانان تلاش نمی‌کنند تا مسائل مورد سؤال یک غیرمسلمان مثلاً آمریکایی را شناسایی کرده و با زبان ساده و عاری از هرگونه تعصب، با اخلاص و با هدف خدمت به خداوند و خلق او در قالب کتابی برای او توضیح دهند./982/ب101/د

ارسال نظرات