۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۱۶۵۱۲۹
استاد عراقی حوزه علمیه:

انقلاب اسلامی ایران بزرگترین معجزه معاصر است

خبرگزاری رسا ـ استاد عراقی حوزه علمیه از انقلاب اسلامی ایران به عنوان بزرگترین معجزه معاصر یاد کرد.
حجت الاسلام صادق اخوان استاد عراقي حوزه علميه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ صادق اخوان، استاد عراقی حوزه علمیه در اولین همایش بزرگداشت شهید صدر که امروز در قم برگزار شد با اشاره به تلاش این مرجع شهید برای اصلاح جامعه، گفت: اصلاحات از پروژه هایی است که همه جهانیان به آن نیازمند هستند به ویژه در شرایط کنونی که جوامع در وضع مطلوبی قرار ندارند.

وی افزود: احزاب لیبرالیسم و کمونیسم ادعای اصلاح جهان را داشتند، اما به تدریج در برابر نیازهای واقعی جهانیان ناکام مانده و نتوانستند اصلاحات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و غیره ناکام ماندند.

حجت الاسلام اخوان تأکید کرد: اصلاحاتی که شهید صدر به وجود آورد بر هیچ کس پوشیده نست. وی از مصلحانی به شمار می آید که تغییر، نهضت و پیشرفت امت را خواستار بود.

این استاد حوزه با اشاره به این که شهید صدر در سن 20 سالگی به اجتهاد رسید، اظهار داشت: این عالم فرزانه در علوم مختلف و معاصر تبحر داشت و چالشهایی که مارکسیستها در آن زمان برای پدید آوردند نیز نتوانست در مقابل این عالم بزرگ ایستادگی کند.

وی از شگفتی جهانیان در قبال تالیفات و علم شهید صدر یاد کرد و ادامه داد: این شهید در دانشگاه های بزرگ جهان درس نخواند ولی تألیفات وی در این دانشگاه ها تدریس می شود. اندیشمندان بزرگ جهان از این که چنین کتابهای از سوی فردی که در حوزه علمیه درس خواهند است به تألیف درآمده اند به شدت شگفت زده هستند.

حجت الاسلام اخوان تصریح کرد: شهید صدر فرزند حوزه بود، تنها به عراق یا کشورهای عربی اختصاص نداشت، ارتباط مستمری با پیروان سایر ادیان داشت، همه بشریت را در دیدگاه های خود لحاظ می کرد.

وی در ادامه به رهبری انقلاب اسلامی از سوی امام راحل(ره) اشاره کرد و گفت: نمی توان در چنین همایشهایی حضور داشت اما از امام خمینی(ره) که بدون سلاح و توپ و تانک و تنها با شعار «الله اکبر»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» شاه را سرنگون ساخت، یادی نکرد.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان ساخت: امام خمینی(ره) نیز بر اساس شیوه های معاصر در برابر دیکتاتوری شاه ایستاد و بزرگترین معجزه معاصر یعنی انقلاب اسلامی ایران را پایه گذاری کرد./980/ب202/د

 

ارسال نظرات