۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۱۶۵۱۳۶
پژوهشگر لبنانی:

شهید صدر دغدغه انقلاب اسلامی را داشت

خبرگزاری رسا ـ استاد و پژوهشگر لبنانی در اولین همایش بزرگداشت شهید صدر تأکید کرد که این مرجع شهید به شدت دغدغه انقلاب اسلامی ایران را داشت.
احمد ابوزيد، پژوهشگر لبناني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد ابوزید، استاد و پژوهشگر لبنانی در اولین همایش بزرگداشت شهید صدر که امروز در قم برگزار شد، گفت: شهید صدر همانند پدری است که در کنار ما قرار ندارد، ولی یاد و خاطره و آثار وی همیشه در کنار ما است و از آن استفاده می کنیم.

 

وی افزود: این شهید بزرگوار با آن چه مردم می خواهند، آشنا بود، با خداوند متعال ارتباط داشت و با مردم با عقلانیت رفتار می کرد.

 

احمد ابوزید تصریح کرد: شهید صدر رسالت الهی را به خوبی فهمیده بود و همه تلاش خود را برای سیر جامعه بر اساس این رسالت انجام داد.

 

این استاد لبنانی با اشاره به ویژگی مراجع تقلید از نظر شهید صدر، اظهار داشت: این عالم شهید اعتقاد داشت که مراجع تقلید باید همواره با مردم ارتباط داشته باشند، نه این که در گوشه ای عزلت گزیده و انتظار داشته باشند که مردم بدون ارتباط با مرجعیت به راه راست هدایت شوند.

 

وی ادامه داد: شهید صدر بر این نکته تأکید داشت که مراجع تقلید باید با زبان ساده با مردم سخن گویند و به نیازهای معاصر جامعه پاسخ دهد. البته ایشان به خوبی به این امر پایبند بود.

 

ابوزید به دغدغه شهید صدر برای انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: شهید صدر هنگامی که حس کرد نهضت امام خمینی(ره) رو به پیروزی است دیدگاه های خود را برای دولت اسلامی پس از پیروزی برای امام ارسال کرد که با استقبال امام راحل مواجه شد.

 

وی در پایان تأکید کرد: این مرجع شهید در آن دوران به ظلم و ستم اشاره کرد و هم اکنون نیز شاهد قیام ملت این کشور هستیم. شهید صدر در دل همه مسلمانان قرار دارد و متعلق به مذهب و کشور خاصی نیست./980/ب202/د

ارسال نظرات