۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۱۶۵۱۳۷
اندیشمند مراکشی:

کتابهای شهید صدر پایه‎های مارکسیست و کمونیست را به لرزه درآورد

خبرگزاری رسا ـ اندیشمند مراکشی با اشاره به نفوذ گسترده اندیشه های کمونیست و مارکسیست در کشورهای آفریقایی در دهه 70 میلادی، گفت: کتابهای شهید صدر پایه‎های مارکسیست و کمونیست را به زانو درآورد.
شهيد صدر

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید جواد السیحی، اندیشمند مراکشی در اولین همایش بزرگداشت شهید صدر که امروز در قم برگزار شد به بررسی تأثیر اندیشه های این شهید بر حرکتهای فکری کشورهای عربی آفریقا پرداخت و گفت: اندیشه های شهید صدر به سراسر جهان گسترش یافت، وی عالم تأثیرگزاری بود.

 

وی افزود: شهید صدر دغدغه همه جهانیان را داشت و به همین دلیل از سوی جهانیان مورد پذیرش قرار گرفت.

 

السیحی با اشاره به وضع نامطلوب کشورهای آفریقایی در دهه 70 میلادی، تصریح کرد: کشورهای آفریقایی به دلیل استعمار با ضعف شدیدی روبرو بوده و اندیشه های کمونیستی در این جوامع نفوذ کرده بود. جنبشهای اسلامی که قرائت سطحی از اسلام داشتند، نتوانستند به شبهات قوی جریانهای غربی پاسخ دهند.

 

این اندیشمند مراکشی ادامه داد: جریانهای مارکسسیتی به دلیل حمایت غرب بر دانشگاه ها و محافل علمی تسلط پیدا کرده بودند تا این که کتابهای شهید صدر این زمان آمدند تا به عنوان منبع اصلی پاسخگویی به شبهات قرار گیرند.

 

وی تأکید کرد: این کتابها به شدت مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت و اسلام گرایان با اعتماد به نفس به ایستادگی در برابر مارکسیستها و کمونیستها پرداختند؛ امری که با شگفتی این جریانها روبرو شد.

 

السیحی درباره کتابهای نگارش شده پس از آن دوران، خاطر نشان ساخت: همه کتابهای اسلامی که در زمان زندگی و پس از شهادت شهید صدر در کشورهای عربی آفریقا به رشته تحریر درآمدند از کتابهای این شهید الهام گرفته بودند./980/ب202/د

ارسال نظرات