۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۱۶۶۷۷۴

اعتراض شدید شورای مسلمانان انگلیس به شیعه ستیزی در این کشور

خبرگزاری رسا ـ شورای مسلمانان انگلیس ضمن محکوم کردن سر دادن شعارهای فرقه ای تفرقه برانگیز در خیابان های این کشور علیه شیعیان تاکید کرد که شیعیان و اهل سنت انگلیس همواره اتحاد خود را با یکدیگر حفظ می‎کنند.
سر دادن شعارهاي ضد شيعي در خيابان هاي لندن

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "جوئیش تروریسم"، شورای مسلمانان انگلیس سر دادن شعارهای فرقه ای تفرقه برانگیز در خیابان های این کشور علیه شیعیان را محکوم کرد.


گروهی از سلفیان که "انجم چودری"، سخنگوی سابق یک گروه افراطی، آنان را هدایت می کرد روز جمعه گذشته به خیابان های لندن ریخته و ضمن سر دادن شعارهای ضد شیعی به افرادی که تصور می کردند شیعه هستند، حمله کردند.


این گروه پرچم ها و پلاکاردهایی با شعارهای ضد شیعی حمل کرده و از "رگنتس پارک" لندن به سوی سفارت سوریه در انگلیس راه پیمایی کردند.


شورای مسلمانان انگلیس در بیانیه ای که بر روی وب سایت اینترنتی خود منتشر کرده خاطرنشان می کند: ما اقدامات مضحک انجم چودری و دار و دسته وی را که روز جمعه گذشته به خیابان های لندن ریخته و ضمن انتشار پیام های نفرت انگیز خود به افرادی که تصور می کردند شیعه هستند حمله کردند، محکوم می کنیم.  


شورای مسلمانان انگلیس ضمن انتقاد از تمامی کسانی که به تفرقه میان مسلمانان به ویژه مسلمانان انگلیس دامن می زنند از رسانه های گروهی خواست که "از ایجاد تنش بی مورد خودداری کنند".


این شورا در بیانیه خود تاکید کرد که شیعیان و اهل سنت انگلیس همواره با یکدیگر متحد بوده و این اتحاد را نیز حفظ خواهند کرد.


در ادامه این بیانیه از تمامی علما، رهبران و سازمان های اسلامی خواسته شده است که در برابر فرقه گرایی هوشیار باشند، چرا که گروه هایی خارج از جامعه مسلمانان تلاش می کنند که با دامن زدن به هرگونه اختلاف میان مسلمانان از آن در جهت تامین اهداف شنیع خود سوءاستفاده کنند.


شورای مسلمانان انگلیس که بیش از 400 سازمان، مسجد، نهاد خیریه و مدرسه اسلامی ملی، منطقه ای و محلی را تحت پوشش خود دارد نمایندگی مسلمانان این کشور را بر عهده دارد./990/ب902/د

ارسال نظرات