۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۱۶۷۷۰۷

همایش بین‌المللی برنامه‌ها و نرم‌افزارهای اسلامی در مالزی برگزار می‎شود

خبرگزاری رسا ـ همایش بین‌المللی برنامه‌ها و نرم‌افزارهای اسلامی در عرصه فناوری و علوم کامپیوتری در مالزی برگزار می‌شود.
نرم افزار

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش بین‌المللی برنامه‌ها و نرم‌افزارهای اسلامی در عرصه فناوری و علوم کامپیوتری، 10 و 11 تیرماه در کاخ اسبهای طلایی کوالالامپورمالزی برگزار می‌شود.

 

این همایش با هدف معرفی مهم‌ترین کاربردها و نرم‌افزارهای مورد استفاده مسلمانان که به آنان و دین و جامعه‌شان خدمت می‌کنند و همچنین ترغیب به پژوهش‌های علمی در مورد علوم اسلامی با استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات و همچنین ارزیابی نقش مسلمانان در فناوری و علوم کامپیوتری برگزار می‌شود.

 

نقش مسلمانان در فناوری و علوم کامپیوتری، فناوری اطلاعات در خدمت قرآن و علوم قرآنی، فناوری اطلاعات در پیشرفت جامعه اسلامی، فناوری اطلاعات در خدمت فقه اسلامی، فناوری اطلاعات در خدمت تاریخ و تمدن اسلامی، فناوری اطلاعات در خدمت علوم اسلامی و نقش علمای مسلمان و اخلاق در عرصه فناوری از دیدگاه اسلامی از جمله مسائل مورد بحث در این همایش خواهد بود.

 

محمد زکی خضر، استاد دانشگاه اردن و سردبیر نشریه بین‌المللی برنامه‌های اسلامی در فناوری و علوم کامپیوتری، رفعت الزنفلی، معاون مرکز پژوهش فناوری اطلاعات برای قرآن در مدینه، سعید الحازمی، مدیر عامل بنیاد جهانی اسلام در کوالالامپور و عمر طیان، رییس واحد امنیت اطلاعات برای قرآن و علوم قرآنی مدینه از سخنرانان اصلی این همایش هستند.

 

گفتنی است در پایان این همایش مقالات مطرح شده در نشریه بین‌المللی برنامه‌های اسلامی در فناوری و علوم کامپیوتری (IJASAT) به چاپ خواهد رسید./982/ب101/د

ارسال نظرات