۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۶۸۷۲۶

اعلام اتحاد کشورهای اسلامی در کنگره «جهان نوین با نظم اسلامی»

خبرگزاری رسا ـ کشورهای اسلامی در کنفرانس «جهان نوین با نظم اسلامی» بر اتحاد در مقابل صهیونیسم و توطئه های غرب تاکید کردند.
کنگره

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بیست و دومین کنگره اتحاد بین المللی جوامع اسلامی با عنوان «جهان نوین و نظم مطلق» در استانبول برگزار شد.

 

رهبران اسلامی شرکت کننده در این کنگره بر لزوم نظم اسلامی برای داشتن نظم نوین جهانی تاکید کردند. در این نشست مسائلی مانند اشغال، بحران های سیاسی و مشکلات جهان اسلام مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

در مراسم افتتاحیه این کنگره، یئیس مرکز تحقیقات اجتماعی و اقتصادی در ترکیه تاکید کرد که اشک و خون که این روزها شاهد آن در کشورهای اسلامی هستیم آزمایش تاریخی برای مسلمانان است که باید با انسجام و نظم اسلامی بر آن غلبه کنند.

 

رییس حزب اسلامی مالزی هم در این نشست اظهار داشت که جهان اسلام برای رها شدن از یوغ استعمار بیدار شده و برای به نتیجه رساندن این بیداری باید سختی هایی را تحمل کند.

 

رییس حزب اسلامی «نهضه» در تاجیکستان نیز گفت:تاجیک ها با وجود 70 سال سرکوب تحت حاکمیت اتحاد جماهیر شوروی توانستند ماهیت اسلامی خود را حفظ کنند.

 

وی خاطر نشان کرد که موفقیت قیام های مردمی در تونس و مصر تاثیر زیادی بر روی بیداری اسلامی تاجیکستان گذاشت.

 

رائد صلاح، خطیب سابق مسجد الاقصی در سخنانش تاکید کرد که اگر اتحاد اسلامی ادامه پیدا کند هیچ صهیونیستی بر روی زمین باقی نمی ماند.

 

همچنین رییس حزب جماعت اسلامی لبنان خواستار اتحاد علیه صهیونیسم شد و هشدار داد که غربی ها نمی خواهند حکومت های اسلامی در کشورهای منطقه حاکم باشند و اتحاد کشورهای اسلامی بهترین راه برای جلوگیری از تحقق اهداف غرب است./982/ب101/د

ارسال نظرات