۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۱۶۸۹۵۵
سه دهه اقتدار اسلامی(5)؛

مدیر مرکز اسلامی برلین: آیت الله خامنه‎ای با راهبرد تهاجمی در سیاست خارجی غرب را به انفعال کشانده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز اسلامی برلین گفت: آیت الله خامنه‎ای با طرح مدنیت اسلام مبانی لیبرال دموکراسی غرب را به انفعال کشانده است تا جایی که منطقی قوی برای مقابله با آن در اروپا دیده نمی‎شود.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي

 

صلاح الدین ترک ایلماز، مدیر مرکز اسلامی برلین، در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا گفت: امام خمینی(ره) قبل و بعد از انقلاب بر مساله بیداری مستضعفان تاکید خاصی داشت که در نهایت این گفتمان به مهمترین شعار انقلاب تبدیل شده و به گوش تمامی جهانیان رسید، در حالی که جهان تلاش داشتند که مانع از انتشار این پیام در دنیا شده و از وقوع بیداری ملت ها جلوگیری کنند. 


وی افزود: منظور امام از صادر کردن انقلاب به کشورهای دیگر در حقیقت صدور همین بیداری و این حقیقت است که ملت های دنیا باید بیدار باشند و از حقوق خود در مقابل زورگویان دفاع کنند؛ به همین علت بود که مستکبران به دور کشورهای اسلامی دیوار جهل و استبداد کشیدند تا مانع از رسیدن صدای امام به آنها شوند.


صلاح الدین ترک ایلماز گفت: پس از رحلت امام خمینی اگر اغراق نباشد می توان گفت که شرایطی شبیه به زمان پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) به وجود آمد، چرا که امام خمینی(ره) نیز همان پیام رسول خدا (ص) را در جامعه زنده کرده بودند.


مدیر مرکز اسلامی برلین تصریح کرد: حضرت آیت الله خامنه ای پس از رحلت امام خمینی(ره) پیام ایشان را برای مردم تفسیر کردند و همانند امام علی (ع) که ادامه دهنده راه پیامبر (ص) بودند توانستند به خوبی رهرو راه خمینی کبیر باشند.


وی خاطرنشان کرد: ولایت فقیه ابرازی برای بیداری مردم است و باید به تمامی مردم جهان معرفی شود؛ آیت الله خامنه ای چنان این ابزار الهی را در مقام عمل اجرا کردند که دیوارهای آهنین مستکبرین درهم شکست و زعامت ایشان باعث شد که پیام امام خمینی(ره) به گوش تمامی دنیا برسد.


صلاح الدین ترک ایلماز گفت: اگر در سخنرانی های رهبر انقلاب اسلامی دقت کنید متوجه چندین استراتژی مختلف برای مقابله با آمریکا و اسرائیل می شوید که نخستین مورد آن تاکید بر نظامی سیاسی، متکی بر اصل ولایت فقیه به عنوان حکومتی عدالتخواه که مقدمه حکومت حضرت مهدی (عج) است. 


وی در تبیین دومین استراتژی آیت الله خامنه‎ای در حوزه سیاست خارجی ایران تصریح کرد: استراتژی دوم ایشان که این اواخر بیان شده و بازتاب وسیعی نیز در میان اروپایی ها داشته است مطرح کردن ایده مدنیت اسلام است که در مقابل مدنیت مبتنی بر لیبرال دموکراسی غرب قرار دارد. این مساله در واقع غرب را به چالشی جدی روبرو ساخته به طوریکه منطقی برای مقابله با آن نیز دیده نمی شود و مرزهای ایدئولوژیک اروپا را در نوردیده است.


مدیر مرکز اسلامی برلین افزود: استراتژی سوم ایشان اتخاذ راهبرد تهاجمی و کنار گذاردن انفعال در مقابل غرب است. آیت الله خامنه‎ای همواره تاکید داشته اند که نباید همواره آنان حمله کرده و سوال کننده باشند و ما دفاع کنیم، بلکه ما نیز باید نشان دهیم که حرف های بسیاری برای گفتن داریم و دنیا باید به آنها گوش دهد.


مدیر مرکز اسلامی برلین در پایان تاکید کرد: یکی دیگر از استراتژی های رهبر ایران برای مقابله با آمریکا و اسرائیل اعلام حماسه اقتصادی و سیاسی است که شکل خارجی حماسه سیاسی می تواند تبیین سیستم حکومتی اسلام برای جهانیان باشد./990/ب911/ک

ارسال نظرات