۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۶۹۹۸۳
راه امام/ امام جمعه استور پاکستان:

راه امام یعنی مبارزه با آمریکا/ همدلی امام و امت، ایران را در مساله هسته‎ای موفق کرده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه استور پاکستان گفت: راه امام خمینی یعنی همان مبارزه با آمریکا از سوی رهبر معظم انقلاب نیز دنبال می شود که یکی از نقاط عطف انقلاب اسلامی ایران است.
حجت‌الاسلام و المسلمين سيدعاشق حسين حسيني، امام جمعه استور پاکستان،
 
حجت الاسلام سید عاشق حسین حسینی، امام جمعه شهر استور پاکستان و استاد حوزه و دانشگاه این کشور در گفتوگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به انجماد بعضی علمای اسلام و منحصر کردن دین در مسجد و خانقاه گفت: قبل از امام خمینی(ره) و انقلاب ایران، مسلمانان اسلام را یک دین برای ماورای جهان می دانستند که فقط برای ارتباط با خدا تعریف شده و منحصر به خانقاه و مسجد است. اسلام در عبادت محدود بود و مباحث سیاسی جایی در دین نداشتند؛ ولی امام خمینی(ره) اسلام مبین و دین حقیقی را به تمام معنا به جهانیان معرفی کرد و فرمود که اسلام دین عمل و قانون زندگی است.
 
این دانشمند پاکستانی گفت: امام خمینی(ره) دینی که در قرآن محدود و در حوزه علمیه و کتابخانه ها زندانی شده بود آزاد ساخت و نظریه اسلامی را بین مردم به صورت یک نظام به دنیا عرضه کرد. مبنایی که امام به مسلمانان معرفی کرد در واقع یک نظام سیاسی دینی بود.
 
 
امام جمعه استور پاکستان اظهار داشت: امام خمینی(ره) اسلام را در تمام عرصه های زندگی وارد کرد. وی همچنین اسلام را در بازار معرفی کرد که این سبب شد جهان اقتصاد نجات خود را در اسلام ببیند. امام در میدان فرهنگ، اقتصاد، سیاست و اجتماع قانون اسلام را لباس عملی پوشاند.
 
 
حجت الاسلام سید عاشق حسین حسینی گفت: امام در مرحله اول نظام طاغوت را انکار کرد و سپس طرح مقابله با استکبار جهانی را ارائه داد.
 
 
استاد بر جسته حوزه و دانشگاه پاکستان در ادامه بیان داشت: افراد هر چند که سجده های طولانی داشته باشند اما نظام طاغوت را انکار نکنند مسلمان واقعی نخواھند شد.
 
 
امام جمعه استور پاکستان بصیرت، حکمت، دوراندیشی را از ویژگی های برجسته حضرت آیت الله خامنه ای برشمرد و بیان داشت: حضرت آیت الله خامنه ای مانند امام خمینی(ره) در مقابل دشمنان اسلام چون کوه ایستاده اند. راه امام خمینی یعنی همان مبارزه با آمریکا از سوی رهبر معظم انقلاب نیز دنبال می شود که یکی از نقاط عطف انقلاب اسلامی ایران است.
 
 
وی افزود: دشمنان اسلام و ایران با ترفندهای مختلف در صدد مقابله با این کشور بودند که با درایت رهبری نتوانستند آسیبی به انقلاب اسلامی وارد نمایند و اکنون نیز شاهد آنیم که دشمنان در عرصه های مختلف حتی تحریم ها شکست خورده اند و ملت ایران با تبعیت از رهبری به عزت و پیشرفت رسیده اند.
 
 
این اندیشمند پاکستانی بیان داشت: بعد از انقلاب اسلامی یک فتنه بزرگ در سال ۸۸ در ایران اتفاق افتاد و در آن غربی ها تمام توان خود را برای براندازی نظام جمهوری اسلامی به کار بستند که البته با مقاومت مردم و رهبری حکیمانه حضرت آیت الله خامنه ای شکست خورده و به کشورهای خود بازگشتند.
 
 
حجت الاسلام سید عاشق حسین حسینی گفت: غربی ھا می خواستند به وسیله ارازل و اوباش و بعضی افراد بی بصیرت مانند موسوی و کروبی در فتنه سال ۸۸ به اصل انقلاب اسلامی و ولایت فقیه صدمه بزنند که البته با بصیرت مردم و تدابیر رهبری توطئه خنثی شد.
 
 
وی گفت: مهمترین عامل پیشرفت ایران در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی همدلی رهبر و مردم ایران است که در هیچ کشوری در این سطح دیده نمی شود.
 
 
امام جمعه استور پاکستان نمونه همدلی میان امام وامت را در قضیه انرژی هسته ای دانست و ابراز داشت: اینکه می بینیم ایران در علم هسته ای جزو بهترین های دنیاست و در مذاکرات تمام بارقدرتها برای انصراف این کشور انقلابی از تحصیل این علم صف بسته اند مرهون همدلی میان امام و امت است که ایران را به قله اقتدار هسته ای رسانده است.
 
 
وی کشور ایران را نمونه ای مثال زدنی برای حکومت های دنیا دانست و ابراز داشت: مادامی که حکومتی بتواند مردم خود را در فضایی عادلانه و منصفانه همراه خود نماید و مقابل استکبار جهانی نیز سر خم نکند می تواند به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران نزدیک شود./989/ب904/ک

 

ارسال نظرات