۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۱۷۰۱۹۳
سه دهه اقتدار اسلامی(23)؛

خطیب جمعه دمام عربستان: مقاومت امام خامنه‎ای مقابل آمریکا عاشورایی است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر دمام عربستان گفت: بیانات امام خامنه‎ای همه دسیسه‎ و نیرنگ‎های دشمنان را باطل می‎کند و مقاومت ایشان مقابل آمریکا و اسرائیل حقیقتا عاشورایی است
شيخ عبدالجليل الزاکي خطيب جمعه سيهات عربستان
 
حجت الاسلام عبدالجلیل الزاکی، خطیب جمعه شهر دمام عربستان در گفتوگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا گفت: هنگامی که همه جهان درصدد نابودی اسلام و دوری از دین بودند امام خمینی (ره) به خوبی توانست اسلام ناب محمدی را به جهانیان معرفی کند. امام روح کرامت و عزت را به اسلام بازگرداند.
 
 
وی امام خمینی (ره) را ادامه دهنده راه ائمه معصومین دانست و گفت: امام راحل بارها در بیانات خود فرمودند که ما هر چه داریم از عاشورا است. امام نسبت به این مساله یقین داشت به همین علت اقدامات وی برکت عاشورایی پیدا کرده بود.
 
 
خطیب جمعه دمام عربستان بیان داشت: امام خمینی(ره) ترس از خدا را در خود متجلی کرده بود به همین سبب همه مستکبرین جهان از وی هراسان بودند. امام توانست معادلات جهان را برهم زند و آن را به سود مسلمانان و مستضعفین عالم تغییر دهد.
 
 
شیخ الزاکی تن دادن به خواستههای استکبار جهانی و مذاکره با آمریکا را دور از اسلام دانست و بیان داشت: سیطره امپریالیسم بر کشورهای انقلابی و اسلامی سبب از بین رفتن دین، چپاول ثروت ملی و عدم رستگاری انسان میشود.
 
 
وی افزود: امپریالیسم جهانی در صدد سنگ اندازی بر مسیر ملتهای انقلابی و کشورهای اسلامی است که مانع از پیشرفت آنان شود.
 
 
خطیب جمعه دمام عربستان با اشاره به سخنان امام راحل مبنی بر مبارزه با استکبار جهانی گفت: ما اسلام آمریکایی و شیطان بزرگ را نمیخواهیم و هیچ گونه اعتباری به آن نخواهیم داد.
 
 
وی آمریکا و رژیم منفور صهیونیستی را مسؤول جنایت، تجاوز، کشتار و همه مشکلات جهان دانست و گفت: امام خمینی(ره) تعبیر بسیار خوبی در این مورد دارد که میفرماید "رژیم اشغالگر اسرائیل همانند غده سرطانی است که در قلب کشورهای اسلامی به وجود آمده است."
 
 
شیخ الزاکی بیان داشت: من یقین دارم که اگر امتهای اسلامی با یکدیگر متحد و یکپارچه شوند هیچ استکبار جهانی اعم از آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدانشان توان سیطره بر کشورهای اسلامی را نخواهند داشت و بلکه در برابر قدرت اسلام سر تسلیم و خضوع فرود خواهند آورد.
 
 
وی تاکید کرد که اگر همه مستکبرین جهان جمع شوند و با همه ادوات پیشرفته اعم از سلاح هستهای و امثال آن درصدد نابودی اسلامی برآیند، موفق نخواهند شد زیرا خداوند در قرآن فرموده است که "هر کس با خدا باشد، خداوند با اوست" و همچنین "اگر خداوند را یاری کنید، خداوند شما را کمک و یاری خواهد کرد."  ما به خوبی میدانیم که خداوند از وعدههای خود تخلف نخواهد کرد.
 
 
خطیب جمعه دمام عربستان امام خامنهای را بهترین شخصیت بعد از امام خمینی (ره) دانست و بیان کرد: در آن هنگامی که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از دنیا رفت، استکبار جهانی خوشحال از آن بود که هیچ کسی نمیتواند همانند امام راحل در مقابل آنان ایستادگی کند و پرونده انقلاب اسلامی بسته خواهد شد، اما انتصاب امام خامنهای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی و عمل کرد درخشان وی آنان را از دستیابی به اهداف خود ناامید کرد.
 
 
وی اذعان داشت: جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خامنهای همانند خاری در چشمهای آمریکا و رژیم صهیونیستی است. مقاومت حضرت آیت الله خامنه ای مقابل استکبار جهانی حقیقتا عاشورایی است.
 
 
شیخ زاکی امام خامنهای را عامل به علم دانست و بیان داشت: یکی از خصوصیات ولی فقیه همان طور که امام راحل به آن اذعان کرده بودند، اطلاع از طرح و نقشه های شرق و غرب است؛ رهبر انقلاب اسلامی ایران علاوه بر این خصوصیت فردی شجاع است؛ ما هیچ وقت بیانات ایشان را در سازمان ملل متحد فراموش نمیکنیم که سبب شد کفر مات و مبهوت از سخنان شگفت انگیزش شود و سبب شد که سران کفر همانند آمریکا و رژیم صهیونیستی اقدامی جز خارج شدن از سازمان ملل را نداشته باشند.
 
 
 
وی یکی دیگراز خصوصیات امام خامنهای را مدیر و مدبر بودن توصیف کرد و گفت: امام خامنهای فردی حکیم بود و این رهبر این قدر حکمتها و صفات بسیار والای دارد که لسان از بیان آن عاجز و در مانده است./994/ب911/ک
 
ارسال نظرات