۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۷۰۳۳۳
منتشر شد؛

ماهنامه ذکر به شماره هشتاد رسید

خبرگزاری رسا ـ هشتادمین شماره ماهنامه ذکر، نشریه حزب مؤتلفه اسلامی انتشار یافت.
 80  ماهنامه ذکر

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هشتادمین شماره ماهنامه ذکر، نشریه داخلی ـ تخصصی حزب موتلفه اسلامی ویژه خرداد سال 1392 به سردبیری مجید تولایی منتشر و روانه بازار نشر شد.

 

در این شماره در قسمت یک جرعه آب با عنوان «با مردم چگونه رفتار کنیم؟» سخنی از آیت الله جوادی آملی را می­خوانیم.

 

در قمست نشانه عنوان «همه چیز در کنار هم ببینید» آمده است، در این قسمت عناوین «چشم اندازی به سوی تمدن» و «معیارهای رئیس جمهور آینده» را مطالعه می­کنیم.

 

در بخش به جای سرمقاله گفتاری از پیر و مراد انقلاب، حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) با عنوان «آن روز که به ما آسیب می­رسد» را آورده است. در قسمتی از این متن می خوانیم: ... اگر ما مشی­مان را اینطور قرار بدهیم مطئن باشید آسیبی به ماها نمی­رسد. آن روز آسیب به ما می­رسد که از باطن بگندیم، افراد باطن­شان بگندد و این گند هم سرایت کند و یک دسته­ای را از بین ببرد و متعفن کند. آن دسته دسته دیگر را، آن دسته، دسته دیگر را. آن وقت است که کودتا می­شود و از بین می­روید، آن وقت است ممالک بزرگ به شما طمع می­کنند و با دست خودتان شما را از بین می­برند. غالب آن جاهایی که این دولت­های بزرگ و این قدرت­های فاسد غلبه بر مردم کرده­اند، با دست خود مردم به مردم غلبه کرده­اند.

 

در بخش یادداشت هشت قسمت از عنوان کلی «بدرقه رئیس جمهور» را آورده است که شامل این مطالب می شود: «از انتخابات خبرگان یاد بگیریم»، «انصاف را رعایت کنیم»، «ضرورت پرهیز از نگاه نوبرانه در انتخابات»، «همه چیز به رفتار رئیس جمهور بستگی دارد»، «بدرقه رییس با طعم رسانه»، «مشمول حکم ظالمان نشویم»، «با اخلاق اسلامی رفتار کنیم» و «بد بدرقه نیستم».

 

در بخش اقتصاد چهار یادداشت با عنوان «دولت­ها در تعقیب مسئله فساد سرگردان»، «راه­کارهایی برای مالیاتی شدن حماسه اقتصادی»، « دین­داری در جامعه و کنترل تورم، چگونه از بروز تورم در جامعه اسلامی جلوگییری کنیم؟» و «ادامه وضع موجود بحران­ساز است» را می خوانیم.

 

در این بخش دو گفت­وگو آورده شده است: اول گفت­وگو با آقای حجت الله عبدالملکی استاد اقتصاد با عنوان «به توصیه­های رهبری خصوص تولید ملی توجه نشده است» و دوم گفت­وگو با احسان خاندوزی عضو هیئت علمی مرکز پژوهش­های مجلس با عنوان «نمی­توانیم مسئولیت ­ها را بر گردن یکدیگر بیندازیم» را مطالعه می­کنیم.

 

در بخش اقتصاد دو گزارش با عناوین «صنعت خودرو در بحران» و « چگونه از صنعت خودر و حکایت کنیم» آمده است.

 

در این بخش مقاله­ای تحت عنوان «ارکان غیر اقتصادی اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مقاومتی زیر ساختی برای حماسه اقتصادی» را مطالعه می­کنیم.

 

در بخش اقتصاد عنوان «تحریم­ها، فرصتی مناسب برای خروج از اقتصاد نفتی» را می­خوانیم.

 

در بخش سیاست در قسمت گزارش 20 ویژگی­های یک رئیس جمهور برجسته از منظر رهبر معظم انقلاب با عنوان «این گونه انتخاب کنید...» را آورده است و در قسمت از ویژگیهای رئیس جمهور می­خوانیم: شجاع و باتدبیر و مومن به اهداف انقلاب باشد، از فساد دور باشد و دنبال اشرافی­گری خودش نباشد، درد کشور را بفهمد درد مردم را بداند، با نشاط، مصمم، کاردان، توانا، پی­گیر، با حوصله باشد.

 

در این بخش گفت­وگو با فیروز اصلانی با عنوان « نظام هندوانه دربسته خریداری نمی­کند»، گفت­و گو با حجت الاسلام رسول منتجب­نیا با عنوان « به رئیس جمهور فرا جناحی احتیاج داریم» و گفت­ گو با امیر محبیان با عنوان «رای متمرکز اصلاح طلبان بر رای پراکنده اصولگرایان غالب خواهد شد» و گفت­و گو با حجت الاسلام شریف زاده، حامی سرسخت مشایی با عنوان «مخالفان مشایی دارای ضعف برداشت از سخنان آقا هستند!» را مطالعه می­کنیم.

 

در بخش سیاست گزارشی را با عنوان «نگاهی به پیشینه و روند رشد جریان موسم به انحرافی، انحراف از مسیر» را می خوانیم، در این پاره­ای از این گزارش می­خوانیم: مرد شماره یک حلقه انحرافی همراه نزدیک و عقل منفصل رئیس جمهور یعنی اسفندیار رحیم مشایی است که اظهارات و اقدامات حساسیت برانگیز و حاشیه­ساز همواره واکنش­های بسیاری را از سوی مردم و مسئولان نظام به دنبال داشته است. در سال 88 به موجب حکم رهبر معظم انقلاب از رسیدن به مقام معاونت اول رئیس جمهور بازماند.

 

در این نوشته به مهمترین و چالش انگیزترین اقدامات جریان انحرافی در طول هشت سال گذشته اشاره شده است. و این عناوین را آورده است:« پایان دوره اسلام­گرایی»، «دوستی مردم با اسرائیل»، «مکتب ایرانی»، «ضعف مدیریت انبیاء الهی در اداره جامعه»، «تاکید بر بهار» و «به عرصه انتخابات می آید».

 

در آخر هم بر این مطلب تاکیید ­کرده است: جریان انحرافی یک جریان قدرت طلب است که در به کارگیری مسؤولیت­هایی که امانت الهی هستند و انسانهای سالم و صالح باید عهده­دارشان باشند هیچ ضابطه و ارزش­گرایی قائل نیستند و تنها می خواهند این افراد تابع باشند، در واقع حفظ قدرت از هر چیز برایشان مهم­تر است، این جریان و عقاید شیطانی­اش در فضایی از توجهات دینی، توجهات غیبی و به کارگیری طلسم و کارهایی که مخالف با موازین اسلام است سعی می­ کند اهداف خود را پیش برده و چهره­اش را مشروع جلوه کند حرکات منحرف و شیطانی این جریان شکلی ساختگی و من درآوردی است که عقبه دینی و اصیلی ندارد، این تفکر از عقبه اجتماعی خاصی هم برخودار نیست و مردم قطعا از چهر­ه های شاخص این جریان فاصله داشته و فاصله می­گیرند.

 

دربخش سیاست در قسمت یادداشت سه عنوان «مهم­ترین دغدغه آب و نان نیست»، «اصلح کیست» و «میدان رقابت سالم کجاست» را مطالعه می­کنیم.

 

در این بخش «ترین­های ادوار گذشته انتخابات ریاست جمهوری» و «نگاهی به ادوار گذشته انتخابات» را مطالعه می­کنیم.

 

در بخش جامعه گفت­وگو با حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی با عنوان «ابتدا اخلاق مسئولان باید اصلاح شود» و گفت­و­گو با حجت الاسلام سعیدی درباره اخلاق پدر با عنوان «اخلاص، ویژگی رفتاری شهید سعیدی بود» را می خوانیم.

 

در این بخش مقاله ای با عنوان «چگونه پایه­های خانواده را مستحکم کنیم؟» را خواهید خواند.

 

در بخش فرهنگ و هنر قسمت دوم گفت­وگو را موسی حقانی درباره سریال کلاه پهلوی با عنوان «از ابتدا در گیر فیلم­نامه نبودم» و گفت­وگوی خواندنی با رحمان نظر زاده از فرماندهان تفحص سال­های پس از جنگ به بهانه سوم خرداد با عنوان «شهدایی که هنوز بر نگشته­اند» را مطالعه می کنیم.

 

در بخش اندیشه دو گزارش با عناوین «نگاهی به آیات مهدویت در قرآن» و « مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف در انجیل» قرار گرفته است.

 

در این بخش گفت­وگو با حجت الاسلام احمد جلفایی با عنوان «مهدویت دستاویز منحرفان» و گفت­و گو حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی درباره امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف» با عنوان « امام مثل آفتاب است» را مطالعه می­کنیم.

 

هشتادمین شماره ماهنامه ذکر ویژه خرداد ماه از سوی حزب موتلفه اسلامی در 64 صفحه و با قیمت 2000 تومان روانه بازار شده است. /998/ن601/ق

ارسال نظرات