۱۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۱۷۰۴۲۲

برگزاری جشن مبعث با حضور علمای شیعه و سنی در لبنان

خبرگزاری رسا ـ علمای سنی و شیعه لبنان در مراسمی مشترک به مناسبت بعثت نبی اکرم(ص) به بیان مناقبت و فضایل این پیامبر عظیم الشأن پرداختند.
عيد مبعث در لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ محمد رشید قبانی مفتی اهل تسنن لبنان شب گذشته مراسمی را به مناسبت بعثت نبی اکرم (ص) با حضور حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان، شیخ نعیم حسن رییس اتحادیه دروزی‎های و سایر شخصیت‎های دینی و مذهبی این کشور در دار الفتوی اهل تسنن بیروت برگزار کرد.


در این مراسم بعد از تلاوت قرآن کریم، شیخ عبدالامیر قبلان به بیان مناقب و فضایل رسول اکرم (ص) پرداخت و گفت: روز بعثت رسول اکرم (ص) از بهترین روزهای محسوب و همه خیرات و برکات در این روز مبارک بر امت اسلامی نازل شده است.


وی برگزاری همچنین مراسم‎هایی با حضور علمای مذاهب مختلف اسلام را بسیار مثبت ارزیابی کرد و خواستار ادامه این گونه مراسم‎ها شد.


نایب رییس مجلس اسلامی شیعیان لبنان به سیره پیامبر اعظم مبنی بر حفظ وحدت، هم فکری و حل مشکل‎های امت اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: علما به عنوان رهبر دینی ملت‎ها محسوب می‎شوند بنابراین هرگونه مشکلاتی را باید با هم فکری، نیکی و تقوا آن را حل و فصل کرد.


وی افزود: امر به معروف، نهی از منکر و حفظ وحدت از مهمترین سفارش‎های پیامبر اعظم (ص) نسبت به امت‎های اسلامی است. کشورهای اسلامی در روزهای بسیار سخت و خطرناکی زندگی می‎کنند پس ما باید بیش از گذشته نسبت به آنان مراقبت کنیم.


 شیخ محمد رشید قبانی نیز در این مراسم رمز پیروزی کشورهای اسلامی و رسیدن به خیر و برکت را حفظ وحدت دانست و اظهار داشت: خداوند تبارک و تعالی اسلام را بهترین و کامل‎ترین دین قرار داده است، بنابراین دفاع و محافظت از آن بسیار ضروری است.


وی در ادامه به فتنه‎های طایفه‎ای و مذهبی در کشورهای اسلامی اشاره کرد و از علما، مسؤولان و سران این کشورهای اسلامی خواست که خون مسلمانان را محترم بشمارند و دست از کشتار و خونریزی بردارند.


مفتی اهل تسنن لبنان آزادی فلسطین اشغالی را جز مهمترین مسائل مسلمانان دانست و گفت: بازپس‎گیری فلسطین اشغالی از رژیم منفور اسرائیل باید جزء سرفصل‎های مسلمانان باشد. ما روزی نیست که شاهد کشتار، تجاوز، رعب و وحشت در بین فلسطینی‎ها از سوی صهیونیست ها نباشیم که این یک مساله بسیار اسفبار و خطرناک است./980/ب901/د

ارسال نظرات