۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۱۷۰۹۵۰

8 هزار فعال صلح در انگلیس خواستار تحریم مسابقات فوتبال در سرزمین‎های اشغالی شدند

خبرگزاری رسا ـ تصمیم اتحادیه فوتبال اروپا در اعطای میزبانی یکی از رقابت‎های قهرمانی اروپا به رژیم صهیونیستی، اعتراض گروه‎های حقوق بشر را در کشورهای غربی برانگیخته است.
کمپين تحريم مسابقات فوتبال در رژيم صهيونيستي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، گروه های طرفدار صلح در انگلیس و بسیاری از کشورهای اروپایی اعلام کردند که رقابت های قهرمانی فوتبال زیر 21 ساله های اروپا که قرار است در رژیم صهیونیستی برگزار شود را بایکوت می کنند.


گروه های حقوق بشر و طرفدار صلح دلیل خود برای اتخاذ چنین تصمیمی را کارنامه منفی اسرائیل در رعایت حقوق بشر و برخورد نامناسب با مردم فلسطین اعلام کرده اند.


محمود سارساک، بازیکن معروف فلسطینی که در اروپا توپ می زند در این ارتباط به شبکه خبری سی.ان.ان. آمریکا گفت: اتحادیه فوتبال اروپا چگونه به خود اجازه داد که میزبانی این
رقابت ها را به اسرائیل بدهد.


وی افزود: اتحادیه فوتبال اروپا به خوبی می داند که رژیم صهیونیستی هر روز حقوق فلسطینیان را در سرزمین های اشغالی نقض می کند. 


سارساک بدون هیچ اتهام خاصی به مدت سه سال در زندان صهیونیست ها بود و مورد شکنجه روحی و فیزیکی قرار گرفت و حتی نیمی از وزن بدن خود را به دلیل  اعتصاب غذا از دست داد.


وی که برای حضور در کمپین تحریم این مسابقات در لندن حضور دارد اعطای میزبانی مسابقات قهرمانی فوتبال به رژیم صهیونیستی از سوی اتحادیه فوتبال اروپا را جایزه این اتحادیه به کارنامه منفی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی دانست.

 

دزموند توتو، اسقف اعظم انگلیس و تنی چند از سیاستمداران مشهور انگلیس نیز در نامه ای سرگشاده به روزنامه گاردین اعتراض خود را به اعطای میزبانی رقابت های فوتبال به رژیم صهیونیستی ابراز کردند.


در این نامه آمده است: اتحادیه فوتبال اروپا رفتار وحشیانه و ضد قانونی اسرائیل در مقابل مردم فلسطین را با اعطای میزبانی مسابقات فوتبال به این رژیم تایید کرده است.

 

8 هزار تن از طرفداران صلح در انگلیس نیز با امضای بیانیه ای، تحریم این مسابقات در سرزمین های اشغالی را خواستار شدند./990/ب902/د

ارسال نظرات