۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۱۷۱۰۹۳
باز هم اظهارات دوگانه قرضاوی؛

اعتراض‌ها در ترکیه توطئه و فتنه خارجی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمان با صدور بیانیه‌ای، از سیاست‌های داخلی و خارجی آنکارا حمایت کرد و اعتراض‌های مردمی در ترکیه را همچون بحرین، توطئه و فتنه خارجی خواند.
شيخ يوسف القرضاوي رئيس انجمن جهاني علماي اسلام

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اتحادیه جهانی علمای مسلمان دیروز با صدور بیانیه‌ای که به امضای شیخ یوسف قرضاوی و علی قره داغی، رییس و دبیرکل این اتحادیه منتشر شد از ملت ترکیه خواست تا در کنار دولت «رجب طیب اردوغان» باقی بماند.

 

در این بیانیه آمده است: از اقلیت معارض در ترکیه می خواهیم تا به رای اکثریت احترام گداشته و از تخریب و نابودی دارایی‌های دولتی و شخصی ترکیه دست بردارند و در دام توطئه‌های خارجی علیه ترکیه به دلیل مواضع قابل حمایتش در قبال مسائل امت اسلامی قرار نگیرند.

 

در این بیانیه همچنین از قوانین و اقدامهای آنکارا برای مهار فساد اخلاقی و اجتماعی در ترکیه حمایت شده است.

 

قرضاوی همچنین از دستاوردهای دولت اردوغان حمایت و اعلام کرد : در این راستا، حزب عدالت و توسعه به ریاست رجب طیب اردوغان اقدامات موفقی در تمام عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی داشته است. حزب اردوغان به فضل الهی دستاوردهای زیادی برای ملت بزرگ ترکیه در زمینه اقتصادی و تحقق آزادی، عزت، عدالت و برابری داشته است. از مهمترین دستاوردهای این دولت نیز تلاش جدی برای تدوین قوانین مبتنی بر عقاید ملت ترکیه و فطرت سلیم آنها و جلوگیری از فساد اخلاقی و استفاده از مواد مخدر و مشروبات الکی بود.

 

در سطح سیاست خارجی ترکیه نیز اتحادیه علمای مسلمان تاکید کرد: مواضع دولت اردوغان در سومالی، سوریه و عراق و سایر مسائل امت اسلامی و قضایای انسانی قابل افتخار است. در مقابل این دستاوردهای بزرگ، اتحادیه علمای مسلمان کاری جز تقدیر و تشویق نمی‌تواند انجام دهد و برای همه کسانی که در این مسئله سهیم بوده‌اند، توفیق روزافزون طلب کند.

 

شیخ یوسف قرضاوی در حالی از دولت اردوغان در این شرایط بحرانی دفاع می‌کند که در هنگام اعتراض‌ها و درگیری‌ها در سوریه، موضعی کاملا متفاوت اتخاذ کرد و آن را انقلابی مردمی خواند.

 

هرچند که این نخستین بار نیست که رییس اتحادیه علمای مسلمان موضعی دوگانه در قبال تحولات منطقه اتخاذ می‌کند. پیش از این نیز، قرضاوی از آشوب‌ها در سوریه حمایت و از نظام این کشور انتقاد کرد و در عین حال انقلاب مردم بحرین را فتنه می‌خواند.

 

وی در ادامه سیاست یک بام و دو هوای خود، از انقلاب‌های کشورهای عربی تجلیل و آن را مردمی، جوان محور و صددرصد مسالمت‌آمیز توصیف کرد، در حالی که همزمان انقلاب مردم بحرین را به رسمیت نشناخته و آن را انقلابی فرقه‌ای و طائفه‌ای می‌خواند.

 

قرضاوی بدون درخواست از نیروهای امنیتی بحرین و نیروهای اشغالگر سعودی برای سرپیچی از فرماندهان خود و قتل عام نکردن مردم بی‌گناه در بحرین، از نظامیان سوریه می‌خواست تا به ادعای او «از اجرای اوامر فرماندهان خود که دستور کشتار مردم را می‌دهند، سرپیچی کنند./9456/ب902/د 

ارسال نظرات