۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۱۷۱۳۴۹
امام جمعه قطیف عربستان:

حق شهروندی در برخی کشورهای عربی بی‎معنا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قطیف عربستان، فقدان مفهوم شهروندی در برخی کشورهای عربی را عامل اصلی بی‎توجهی به حقوق شیعیان توصیف کرد.
حجت الاسلام  حسن صفار

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن صفار، امام جمعه قطیف عربستان، در گفت‎و گو با یک رسانه بین المللی با اشاره به اوضاع نابسامان برخی کشورهای عربی و اسلامی اظهار داشت: آسمان ملت اسلامی به دلیل وجود ابرهای سیاه در حال تاریکی است و اختلافات سیاسی در برخی کشورهای اسلامی به ویژه عراق، لبنان و سوریه مشاهده می شود.

 

وی با تأکید بر اینکه حضور شیعیان در عرصه های مختلف عربستان با چالش‎های متعددی مواجه است، خاطرنشان کرد: سران کشورهای اسلامی و عربی باید  نزاع‎های فرقه‎ای ومذهبی بین ملت‎ها دوری کنند.

 

این عالم شیعی تصریح کرد: شیعیان به دلیل برخی از سیاست‎های قدرت طلبانه حکومتهای عربی و اسلامی از عرصه سیاسی به دور هستند.

 

وی با بیان اینکه شیعیان در کشورهای عربی از حقوق شهروندی بی بهره‎اند، گفت: فقدان مفهوم شهروندی از عوامل بی توجهی به حقوق شیعیان است.

 

حجت الاسلام صفار، شیعیان را به وحدت و عدم وقوع در دام فتنههای مذهبی و فرقه‎ای فرا خواند و اظهار داشت: حکمت، دانایی، تمسک به سیره اهل بیت(ع) و صبر در بحران‎ها از عوامل پیشرفتمان به شمار می آید.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز نارضایتی از پیشرفت نکردن رسانه‎های فرهنگی شیعه در کشورهای اسلامی گفت: رسانه‎های فرهنگی شیعیان باید از نظریه‎های قدیم دور بوده و بر اساس مقتضیات زمان فعالیت کنند.

 

امام جمعه قطیف با تأکید بر اینکه رسانه‎های فرهنگی شیعیان پیام رسان سیره اهل بیت(ع) به همه ملت‎های جهان است، خاطرنشان کرد: پیام رسانی مکتب اهل بیت(ع) به زبان‎های دنیا برای رسانه‎های شیعه، رمز موفقت است.

 

وی تصریح کرد: فرهنگ رایج بین محافل شیعیان، بخشش و روابط دوستانه با همه ادیان است./9456/ب904/د

ارسال نظرات