۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۱۷۲۹۱۰
سید علی فضل‎الله:

مصر درباره قطع رابطه با سوریه تجدید نظر کند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه منطقه حاره حریک لبنان از قطع رابطه مصر با سوریه به شدت انتقاد کرد و از دولت مصر خواست در این تصمیم تجدید نظر کند.
علي فضل الله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه منطقه حاره حریک لبنان در خطبه های نماز جمعه روز گذشته که در مسجد امامین حسنین(ع) برگزار شد، یکی از اهداف دشمنان را از بین بردن ثبات منطقه دانست و گفت: مستکبران جهان درصدد از بین بردن ثبات کشورهای عربی و اسلامی هستند. آنان با شعله ور کردن فتنه و نفاق در منطقه به بی ثبات دامن می‎زنند.

 

وی افزود: مسلمانان باید به شدت هوشیار بوده و اجازه تسلط دشمنان بر کشورهای اسلامی را ندهند. دشمنان اسلام در پی چپاول ثروت منطقه هستند.

 

خطیب جمعه بیروت به ادامه تخریب مسجد الاقصی از سوی نیروهای اشغالگر هشدار داد و تصریح کرد: این رژیم با تخریب مسجد الاقصی در پی ساخت معبد موهوم خود است و می خواهند ذهن جهانیان را از نقشه های شوم خود منحرف سازد.

 

حجت الاسلام فضل الله با اشاره بر لزوم حل بحران سوریه بر اساس گفت‎وگو تأکید کرد و ادامه داد: گفت‎وگو و مذاکره می تواند به سیاست های استبکار جهانی در این کشور پاسخ دهد. مسأله ای که اگر در عراق رخ دهد نیز دیگر شاهد ادامه خونریزی در این کشور نخواهیم بود.

 

وی خاطر نشان ساخت: انفجارهای تروریستی که در شهرهای مختلف عراق صورت می گیرد تنها بروز فتنه مذهبی در این کشور را دنبال می کند تا این کشور به ثبات نرسد.

 

فضل الله از قطع ارتباط مصر با سوریه به شدت انتقاد کرد و  گفت: در حالی که کشورهای عربی و اسلامی باید پشتیبان هم باشند، مصر رابطه خود را با سوریه قطع می کند. این اقدام سبب افزایش بحران در منطقه شده و از این کشور می خواهیم نقش موثری در پایان درگیری ها داشته باشد و در کنار مستکبران و دشمنان نایستد./994/ب901/د

ارسال نظرات