۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۷۳۵۱۳

رییس جنبش مقاومت اسلامی قره باغ با آیت الله شبستری دیدار کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس جنبش مقاومت اسلامی و هیأت همراه متشکل از تشکل‌های دینی قره باغ در سفر به تبریز با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیدار کردند.
قره باغ

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، روشن احمدلی، رییس جنبش مقاومت اسلامی قره باغ امروز در دیدار با آیت الله مجتهدشبستری با تقدیر از مواضع ایران در قبال اشغال قره‌باغ از سوی ارامنه اظهار داشت: توجه ایران به موضوع قره باغ موجب شادی دوستان ایران و آذربایجان و خشم دشمنان است.


وی با اشاره به حساسیت‌های موجود در موضوع مناقشه قره باغ گفت: مطمئنا این مسأله برای ایران نیز خالی از اهمیت نیست، اما مسلما هدف استکبار جهانی از ایجاد مناقشاتی چون قره باغ، ضربه زدن به اسلام است که باید مسلمانان منطقه نسبت به اهداف دشمنان آگاهی داشته باشند.


احمدلی با بیان این‌که سرمایه گذاری کلانی از سوی دشمن برای تفرقه و نزاع میان مسلمانان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: برنامه های دشمن در راستای هویت‌زدایی از امت اسلامی است، آنان به دنبال اهدافی هستند که مسلمانان نتوانند فرهنگ غنی خود را در سطح جهان گسترش دهند.


وی وحدت را لازمه آزادسازی قره باغ دانست و افزود: وحدت و همدلی ملت ایران در طول تاریخ در مبارزه با دشمنان، الگویی برای دیگر ملت های جهان است، امیدوارم مسلمانان جمهوری آذربایجان نیز همچون مردم ایران مبارزه را جدی گرفته و پیروزی را نصیب خود کنند.


رییس جنبش مقاومت اسلامی قره باغ از آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان بسترساز اصلی جنایات و اشغال قره باغ یاد کرد و گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی سعی می کنند ظلم و ستم را در دنیا غالب کرده تا به منافع شوم خود دست یابند، به یقین تعامل و گسترش ارتباط مسلمانان و شیعیان دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان موجب خنثی شدن اهداف شوم دشمنان خواهد شد.


گفتنی است در پایان این دیدار که با سخنرانی تشکل‌های دینی بانوان منطقه قره‌باغ جمهوری آذربایجان نیز همراه بود، از فراخوان همایش بین المللی قره باغ در تبریز رونمایی شد./935/ب202/د

ارسال نظرات