۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۷۳۶۹۱
رییس جنبش مقاومت اسلامی قره باغ:

مسلمانان قره باغ از مبارزات ملت ایران الگو بگیرند

خبرگزاری رسا ـ رییس جنبش مقاومت اسلامی قره باغ در تبریز وحدت را نیاز اصلی برای آزادسازی قره باغ دانست و گفت: مسلمانان قره باغ باید از مبارزات ملت ایران الگو بگیرند.
قره باغ

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، روشن احمدلی، رییس جنبش مقاومت اسلامی قره باغ امروز در سمینار علمی بررسی وضعیت حقوق بشر در منطقه قره باغ  که در دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت:: موضوع قره باغ از حساسیت بالایی در کل جهان برخوردار است و به یقین برای ایران نیز خالی از اهمیت نیست.


وی با اشاره به وحدت و همدلی ملت ایران در طول تاریخ برای مبارزه با دشمنان خود گفت: امید است مسلمانان جمهوری آذربایجان نیز همچون مردم ایران مبارزه را جدی گرفته و پیروزی را نصیب خود کنند، روحیه استکبارستیزی، مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و ظالم ملت ایران می تواند الگویی برای ملت‌های آزادی‌خواه باشد.


رییس جنبش مقاومت اسلامی قره باغ هدف استکبار جهانی از ایجاد مناقشاتی چون قره باغ را ضربه به وحدت اسلامی و تضعیف مسلمانان دانست و افزود: دشمن سرمایه گذاری کلانی روی این موضوعات انجام می دهد تا مسلمانان نتوانند فرهنگ غنی خود را در سطح جهان گسترش دهند.


احمدلی توجه ایران به موضوع قره باغ و سفر هیأت مسؤولان تشکیلات قره باغ به تبریز را موجب شادی دوستان ایران و آذر بایجان و خشم دشمنان دانست و بستر ساز جنایات قره باغ را آمریکا و اسرائیل ارزیابی کرد و گفت: آمریکا و اسرائیل سعی می کنند ظلم و ستم را در دنیا غالب کرده، به منافع شوم خود دست یابند.


رییس جنبش مقاومت اسلامی قره باغ وحدت را نیاز اصلی برای آزادسازی قره باغ دانست و خواستار افزایش ارتباط دو کشور مسلمان ایران و جمهوری آذربایجان شد و افزود: کسانی که قصد ایجاد اختلاف بین ایران و آذربایجان را دارند، هرگز به اهداف خود نخواهند رسید.


صهیونیست ها در مسأله قره باغ دخیل هستند


حسین انزابی، دبیر کمیته پیگیری امور خارجی دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی از پیگیری مسائل نقض حقوق بشر در قره باغ توسط این کمیسیون خبر داد و با بیان این‌که صهیونیست ها هم در قره باغ و هم در حوادث اخیر آذربایجان دخیل هستند، افزود: قره باغ بخشی جداناپذیر از جمهوری آذربایجان است و نیروهای ارمنی این منطقه را  اشغال کرده اند.


وی با بیان این‌که شواهد زیادی از نقض حقوق بشر در این منطقه به مجامع بین المللی ارائه شده است، افزود: کمیته پیگیری امور خارجی دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی مسائل نقض حقوق بشر در قره باغ را دنبال کرده و در پی مجازات بین المللی ناقضین حقوق بشر در این منطقه می باشد.


انزابی با بیان این‌که قره باغ بر اساس استفتای از مقام معظم رهبری جزو لاینفک جهان اسلام می باشد، افزود: اعمال ارامنه و عمال خارجی شان در ارتکاب فجایع قره باغ  را نمونه آشکار از نقض وقیحانه حقوق بشر و بی اعتنایی بی شرمانه به قوانین حقوق بین المللی حکایت دارد.


وی با اشاره به این‌که جنایات ارامنه با کنوانسیون های مختلف ژنو،  منشور جهانی حقوق بشر، منشور جهانی کودکان و زنان و حقوق بشراسلامی ضدیت آشکار دارد، افزود: فاجعه ای که در سال 1992 توسط ارمنیان در شهر خوجالی پدید آمد تنها یک عمل تروریستی عادی نیست، بلکه جنایتی است بی سابقه علیه تمام بشریت که نیاز به موشکافی بین المللی دارد.


انزابی با قرائت شعری در وصف مقاومت مردم مسلمان قره باغ، خواستار واکنش شایسته مجامع بین الملل حقوق بشری به موارد نقض حقوق بشر در قره باغ شده و افزود: دفتر منطقه 7 آمادگی خود را برای حضور فعال در همایش بین المللی قره باغ اعلام می دارد./935/ب102/د

ارسال نظرات