۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۷۴۵۲۴
رییس شورای اجرایی اتحادیه علمای شام:

فتوای جهاد تکفیری عامل برادرکشی در سوریه است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اجرایی اتحادیه علمای شام با هشدار به فراگیر شدن فتنه مذهبی، بیان داشت: برخی با تکیه بر فتواهای تکفیری به جای توجه به رژیم صهیونیستی، برادران خود در سوریه را به قتل می‌رسانند.
حسان عبدالله، رييس شوراي اجرايي اتحاديه علماي شام
 
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسان عبدالله رییس شورای اجرایی اتحادیه علمای شام در همایش اسلام و فتنه تکفیر که در بیروت در حال برگزاری است، با تاکید بر اینکه فتنه‌گران مذهبی در حال جنگ علیه اسلام هستند، خاطرنشان کرد: امروز وحدت اسلامی با چالش‌های بسیاری از سوی گروه‌های تندرو و تکفیری مواجه است.
 
وی شهادت محمد سعید رمضان البوطی از علمای سوریه به دست تکفیری‌ها را نشانگر خباثت این گروه‌های تندرو دانست و گفت: گروه‌های تکفیری تصور می‌کردند به واسطه قتل شهید بلوطی می‌‍توانند موج وحدت و یکپارچگی امت اسلامی را متوقف ساخته و صدای حق طلبانه وی را خاموش سازند.
 
این عالم شیعی با انتقاد از برخی شیعیان و اهل سنت، افزود: برخی از مسلمانان با دامن زدن به فضای تحریک آمیز رسانه‌ای و تریبون‌های مساجد به ایجاد فتنه‌های مذهبی و طایفه‌ای در جهان اسلام کمک می‌کنند.
 
حجت الاسلام حسان عبدالله اظهار داشت: فتواهای جهاد و تکفیر سبب شده است برخی مسلمانان با بی توجهی به رژیم صهیونیستی، براداران و خواهران خود را در سوریه به قتل برسانند و نوعی برادرکشی به راه بیندازند.
 
وی تاکید کرد: همگان باید با توجه به گفتمان اسلام ناب به تقویت وحدت و یکپارچگی امت اسلامی و عزت و کرامت مسلمانان کمک کنند./983/ب902/د
ارسال نظرات