۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۷۴۵۵۸
یکی از علمای سنی فلسطین:

آرزویم اقامه نماز به همراه آیت‎الله خامنه‎ای در قدس است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای اهل‎تسنن فلسطین ابراز امیدواری کرد که روزی به همراه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در قدس نماز بخواند.
همايش اسلام و فتنه تکفير شيخ عبدالله کتمتو روحاني فلسطيني
 
به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از علمای اهل تسنن کشورهای مختلف اسلامی در همایش اسلام و فتنه تکفیر که هم اکنون در بیروت پایتخت لبنان در حال برگزاری است، سخنرانی کردند.
 
شیخ محمد توفیق رمضان البوطی فرزند شهید علامه البوطی و رییس اتحادیه علمای شام در این همایش با اشاره به وظیفه سنگین علما در جهان اسلام گفت: علمای جهان اسلام باید به وظیفه خود درباره تقویت وحدت اسلامی در قبال تندروی و افراط عمل کنند.
 
وی افزود: فتواهای تکفیری که صدها هزار تن از مسلمانان را تکفیر می‌کند از هیچ‌گونه پشتوانه شرعی برخوردار نبوده و به هیچ وجه قابل قبول نیست.
 
شیخ تاج الدین الهلالی از علمای مصر و مفتی سابق استرالیا نیز با ابراز تاسف از عملکرد برخی علما در رهبری فتنه مذهبی گفت: جوانان مسلمانان باید هوشیار بوده و به دیگران اجازه ندهند از آنان سوء استفاده کنند.
 
وی گفت: مسلمانان باید به جای درگیری داخلی با الگو گرفتن از حزب الله ارتشی را برای آزادسازی قدس تشکیل دهند.
 
از سوی دیگر شیخ مهدی الصمیدعی، رییس هیأت اهل تسنن عراق با انتقاد از گروه‌های تکفیری خاطرنشان کرد: تکفیر هیچ ربطی به اسلام ندارد و صرفا ابزاری برای نابود کردن کشورهای اسلام است.
 
شیخ عبدالله کتمتو، رییس انجمن دوستی فلسطین و ایران سخنران بعدی این همایش بود که به نمایندگی از علمای فلسطین در این همایش حضور داشت و تصریح کرد: تکفیر به هیچ وجه تصمیمی دینی نیست بلکه به ابزاری سیاسی برای محقق شدن اهداف و مصالح عده‌ای تبدیل شده است.
 
وی نسبت به آزادسازی قدس در سایه اتحاد ویکپارچگی مسلمانان ابراز امیدواری کرد و گفت: به امید روزی که همراه حضرت آیت الله خامنه‌ای و سایر علمای مجاهد در مسجد الاقصی نماز بخوانیم.
 
شیخ ماهر حمود، امام جماعت مسجد صیدای لبنان نیز با اشاره به همسویی تکفیری‌ها با رژیم صهیونیستی و آمریکا، ادامه داد: ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم صهیونیستی و کشورهای استبکاری نمونه واقعی جهاد است.
 
وی تأکید کرد: جهاد باید به دور از سوریه و سایر کشورهای اسلامی در فلسطین اشغالی صورت بپذیرد./983/ب901/د
ارسال نظرات