۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۷۵۴۸۲
یکی از علمای لبنان:

مسلمانان به احترام ماه رمضان به درگیری‌ها پایان دهند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای لبنان با انتقاد از وضعیت کنونی جهان اسلام و حجم وسیع درگیری‌ها گفت: مسلمانان به احترام ماه مبارک رمضان به درگیری‌ها و اختلافات پایان دهند.
شيخ احمد قبلان
 
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ احمد قبلان از علمای لبنان در پیامی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان از مسلمانان جهان خواست اختلاف داخلی را به حرمت این ماه کنار گذاشته و دست در دست هم برای خاموش کردن آتش فتنه تلاش کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: امروزه شاهد آن هستیم که کشورهای اسلامی یکی پس از دیگری رو به ضعف می‌روند که این اتفاق بسیار خطرناک و نگران کننده‌ای است.
 
این عالم لبنانی با تاکید بر لزوم مقابله با آتش فتنه از سوی مسلمانان، گفت: اختلاف در جوامع اسلامی تنها در راستای اهداف دشمنان اسلام است و هیچ سودی برای مسلمانان ندارد.
 
حجت الاسلام قبلان ادامه داد: آیا رواست که ماه رمضان فرا برسد در حالی که مسلمانان نسبت به یکدیگر کینه داشته و به درگیری و نبرد با هم بپردازند.
 
وی وجود درگیری در کشورهای اسلامی را بسیار نگران کننده دانست و گفت: درحالی که مصر، سوریه، لیبی، تونس، عراق و لبنان شاهد درگیری های داخلی هستند و فلسطین نیز هنوز در اشغال صهیونیست‌هاست چگونه می‌توان طعم شیرین ماه ضیافت و بندگی خدا را چشید.
 
حجت الاسلام قبلان تاکید کرد که تنها در راستای پیروی و اطاعت از کتاب خدا و سنت رسول الله (ص) می‌توان از باتلاق کنونی خارج شد و شاهد عزت و اقتدار جهان اسلام بود./983/ب902/د
ارسال نظرات