۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۱۷۵۵۱۹

استقبال سازمان همکاری اسلامی از آتش‎بس میان دولت تایلند و اسلام‎گرایان در ماه رمضان

خبرگزاری رسا ـ سازمان همکاری اسلامی از آتش‎بس میان دولت تایلند و گروه‎های اسلامی در مناطق جنوبی این کشور به مناسبت ماه مبارک رمضان استقبال کرد.
اکمل الدين احسان اوغلو

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "oic-oci"، اکمل الدین احسان اوغلو، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از طرح ابتکاری آتش بس میان دولت تایلند و گروه های اسلامی در استان های جنوبی این کشور در طول ماه رمضان استقبال کرد.


نخست وزیر تایلند در دیدار با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در مورد این طرح و سایر تحولات مناطق مسلمان نشین تایلند توضیحاتی ارائه داد.


احسان اوغلو نیز خاطرنشان کرد که ماه رمضان زمان مهمی برای اختصاص دادن به مسائل معنوی است و بر اهمیت ارزش هایی مانند صبر، ایستادگی، توجه به عبادت، آرامش روحی و صلح در این ماه تاکید می شود.


وی ضمن اظهار امیدواری از این که این آتش بس زمینه را برای ایجاد صلح کامل و از میان برداشتن کامل درگیری ها در مناطق جنوبی تایلند ایجاد کند از دولت این کشور و گروه های اسلامی خواست که به اصول آتش بس وفادار باشند.


دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خاطرنشان کرد که این سازمان حاضر است در فرایند صلح تایلند حضوری فعالانه داشته باشد تا به این ترتیب صلح، امنیت و توسعه اقتصادی برای تمامی ساکنان این منطقه فراهم شود./990/ب903/د

ارسال نظرات