۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۱۷۵۵۲۵
حجت الاسلام فضل الله:

بسیاری از مشکلات جهان اسلام ناشی از گفتمان تفرقه است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت با تاکید بر لزوم پایان دادن به اختلافات در ماه مبارک رمضان، بیان داشت: بسیاری از مشکلات جهان اسلام نشات گرفته از ادبیات تفرقه است.
سيد علي فضل الله


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت امروز در بیانیه‌ای به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان، با تاکید بر ظرفیت‌های موجود در این ماه مبارک به منظور اصلاح درونی گفت: این اصلاح نه تنها برای فرد که برای جامعه نیز قابل تحقق است.

 

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در این ماه قابل پیگری است توجه به اشتراکات اهل سنت و شیعیان به منظور تقویت وحدت اسلامی است.

 

این عالم لبنانی با تاکید بر لزوم پایان دادن به اختلافات طایفه‌ای و مذهبی اظهار داشت: شخصیت‌های دینی و سیاسی می‌توانند نقش بسزایی را در پایان دادن به گفتمان تفرقه برانگیز در جهان اسلام داشته باشند.

 

حجت الاسلام فضل الله تصریح کرد که بسیاری از مشکلات و بحران‌های جهان اسلام برگرفته از همین ادبیات و گفتمان تفرقه برانگیز است.

 

وی در ادامه این بیانیه از شرایط کنونی مصر ابراز نگرانی کرد و گفت: خطراتی که وحدت امت اسلامی را هدف قرار گرفته به بالاترین درجه خود رسیده است و به نظر می‌رسد دشمنان درصدد وارد کردن خدشه به اتحاد ملی مصر هستند.

 

امام جمعه بیروت تاکید کرد که همه باید به حل بحران در مصر کمک کرده و از وخیم تر شدن اوضاع در این کشور عربی و اسلامی جلوگیری کنند.

 

حجت الاسلام فضل الله پایان دادن به خونریزی و کشتار در کشورهای اسلامی را مهم‌ترین نیاز جامعه اسلامی همگام با ماه مبارک رمضان برشمرد./983/ب902/د

ارسال نظرات