۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۱۷۶۰۹۳

کمک مسلمانان انگلیس بی‎خانمان‎ها در ماه رمضان

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان انگلیس با تشکیل گروه‎های بشردوستانه تصمیم دارند که به بی‎خانمان‎های این کشور کمک کنند.
مراسم افطاري مسلمانان انگليس براي بي خانمان هاي اين کشور

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam"، گروهی از مسلمانان انگلیس با تشکیل گروه های بشردوستانه و برگزاری مراسم افطار سعی دارند به بی خانمان های انگلیسی کمک کرده و تصورات منفی غیرمسلمانان را در مورد اسلام تصحیح کنند.


یکی از فارغ التحصیلان دانشکده مطالعات آسیایی و آفریقایی دانشگاه لندن می گوید: ما می خواهیم ماه رمضان امسال کمپینی ایجاد کنیم که تصورات غلط و رایج در مورد اسلام را از اذهان مردم پاک کنیم.


این دانشجوی مسلمان از سال 2011 میلادی اقدام به برگزاری افطارهای دسته جمعی و خیریه می کند و اولین بار چنین مراسمی را برای دانشجویان دانشکده مطالعات آسیایی و آفریقایی دانشگاه لندن برگزار کرد.


در این مراسم، شرکت کنندگان غذاهای خود را به افراد بی خانمان خارج از دانشگاه در مرکز شهر لندن دادند.


تجربه موفق این مراسم افطاری، این دانشجوی مسلمان را ترغیب کرد که برای ماه رمضان امسال با کمک رستوران های مختلف و جمع آوری کمک های مردمی یک کمپین سازمان یافته تر برای کمک به بی خانمان های انگلیسی ایجاد کند.


از نظر وی برگزاری چنین مراسم هایی کمک زیادی به تصحیح افکار منفی مردم انگلیس در مورد اسلام و مسلمانان دارد.


بسیاری از غیرمسلمانان نیز که در مراسم های افطار دسته جمعی شرکت کردند اظهار می دارند که دیدگاه متفاوتی نسبت به دین اسلام پیدا کرده اند.


مسلمانان انگلیس اقلیت قابل توجهی در این کشور محسوب شده و 2 میلیون و 700 هزار نفر از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند./990/ب902/د

ارسال نظرات