۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۷۶۲۶۷

تبیین عظمت روزه و روزه‌داری در مرکز اسلامی انگلیس

خبرگزاری رسا - نشست اسلام و زندگی با موضوع «عظمت روزه و روزه‌داری» به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، به صورت آنلاین در مرکز اسلامی انگلیس برگزار شد.
ماه رمضان
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعة‌المصطفی، بنابر گزارش مرکز اسلامی انگلیس به عنوان مجری این برنامه، نشست اینترنتی اسلام و زندگی با موضوع «عظمت روزه و روزه‌داری» در ادامه سلسله نشست‌های اینترنتی این مرکز برای علاقه‌مندان برگزار شد.
 
در این نشست با تلاوت آیة الکرسی به فضایل آن اشاره شد و در ادامه روایتی از رسول اکرم(ص) درباره اهمیت ماه مبارک رمضان ارائه شد: «أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ. شَهْرٌ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ أَفْضَلُ الشُّهُورِ وَ أَیَّامُهُ أَفْضَلُ الْأَیَّامِ وَ لَیَالِیهِ أَفْضَلُ اللَّیَالِی وَ سَاعَاتُهُ أَفْضَلُ السَّاعَاتِ. هُوَ شَهْرٌ دُعِیتُمْ فِیهِ إِلَى ضِیَافَةِ اللَّهِ وَ جُعِلْتُمْ فِیهِ مِنْ أَهْلِ کَرَامَةِ اللَّهِ أَنْفَاسُکُمْ فِیهِ تَسْبِیحٌ وَ نَوْمُکُمْ فِیهِ عِبَادَةٌ وَ عَمَلُکُمْ فِیهِ مَقْبُولٌ وَ دُعَاؤُکُمْ فِیهِ مُسْتَجَابٌ؛ ای مردم بدانید که ماهی پربرکت به شما روی آورده است، ماهی است که نزد خدا بهترین ماه‌هاست، روزهایش بهترین و شب هایش بهترین است، شما شایسته کرامت خداوند قرار گرفتید، خواب شما در این ماه تسبیح است و دعایتان مستجاب».
 
در ادامه این نشست تأکید شد، در این ماه بیشتر مراقب رفتار و گفتار خویش باشیم تا عبادات ما مورد قبول حق قرار گیرد چه بسا طبق روایتی از پیامبر که در پاسخ سؤال حضرت علی(ع) فرمودند: «بهترین عمل نزد خداوند در این ماه انجام واجبات و ترک محرمات است».
 
همچنین، علاقه‌مندان به شرکت در جلسات آنلاین اسلام و زندگی می‌توانند از طریق رایانه شخصی، تلفن‌های همراه و یا خط تلفن ثابت، نسبت به ثبت‌نام و شرکت در جلسات اقدام کنند./907/ب102/د
ارسال نظرات