۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۷۶۴۲۳

برگزاری محفل انس با قرآن در تانزانیا

خبرگزاری رسا ـ محفل انس با قرآن به مناسبت ماه مبارک رمضان شهر دارالسلام تانزانیا برگزار شد.
جلسه قرآن تانزانيا

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت ماه مبارک رمضان  محفل انس با قرآن  از سوی "محمد تقی خان"  نابغه قرآنی از کشورمان در یکی از میادین شهر دارالسلام برگزار شد. محفل انس با قرآن کریم در یکی از میادین شهر دارالسلام قرائت شد که بسیار بازتاب خوبی خاصه برای اهل تسنن داشت.

 

در این محفل  که "مرتضی صبوری"  رایزن فرهنگی کشورمان و "شیخ الهادی موسی سالم" شیخ بزرگ دارالسلام و نیز" انور درامسی" رییس جماعت شیعیان اثناعشری خوجه آفریقا و تانزانیا و رییس مرکز قرآنی مصر حضور داشتند، برنامه های متنوعی از سوی محمد تقی خان به زیبایی اجرا شد که تحسین و شگفتی همگان را موجب شد و سپس قاریان معروفی از تانزانیا نیز به تلاوت آیاتی از قرآن مجید پرداختند و در انتها هدایایی به رسم یادبود به محمد تقی خان اهدا شد.

 

گفتنی است با هماهنگی حجت الاسلام سید شمس الحسن زیدی امام جمعه و جماعت شیعیان زنگبار و برخی ائمه مساجد اهل تسنن برنامه های مشابهی نیز در شهر زنگبار به اجرا درآمد.

 

خبر دیگر اینکه، با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران و شبکه ملی تلوزیونی و رادیویی یو بی سی اوگاندا مسابقه ی سراسری حفظ و قرائت قرآن کریم در سراسر این کشور برگزار می شود.

 

داوری این مسابقات را ترکیبی از داوران ایرانی و اوگاندایی بر عهده دارند.

 

در نشستی که بین اکبر توحیدلو، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا و مسؤولان شبکه یو بی سی برگزار شد تصمیم بر آن شد که این مسابقه در هفته آخر ماه مبارک رمضان برگزار شود. این مسابقات در سه گروه سنی 5 - 15 سال، 15 - 18 سال و 18 - 22 سال برگزار خواهد شد.

 

در پایان مسابقه جوایزی به شرکت کنندگان اعطا خواهد شد. مسابقات به طور زنده از شبکه های رادیویی و تلوزیونی پخش می شود/994/ب101/د

ارسال نظرات