۲۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۱۷۷۰۲۸

خشم گروه‎های یهودی از انتخاب دانشجوی مسلمان در شورای دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا

خبرگزاری رسا ـ انتخاب یک دختر مسلمان با گرایش‎های ضد صهیونیستی به عنوان یکی از اعضای شورای دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا که برای نخستین بار در تاریخ این دانشگاه صورت می‎گیرد اعتراض شدید گروه‎های یهودی را در آمریکا به همراه داشت.
سعديه صفي الدين

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam"، یک دانشجوی دختر مسلمان برای نخستین بار در تاریخ دانشگاه کالیفرنیای آمریکا به عضویت شورای دانشجویان این دانشگاه انتخاب شد.


انتخاب سعدیه صفی الدین، دانشجوی مسلمان 21 ساله که دارای گرایش های شدید ضد صهیونیستی است مورد اعتراض شدید گروه های یهودی در آمریکا قرار گرفته است.


مرکز صهیونیستی سیمون ویزنتال یکی از گروه های متنفذ یهودی در آمریکا است که به این انتخاب انتقاد کرده است.


صفی الدین از فعالان اجتماعی ضد صهیونیستی در دانشگاه کالیفرنیا است و با راه اندازی کمپینی تلاش کرد که از دریافت کمک های مالی شرکت هایی که با ارتش اسرائیل ارتباط دارند از سوی دانشگاه مبارزه کند.


وی همچنین یکی از حامیان اصلی صدور قطعنامه دانشجویی علیه سخنرانی یکی از استادان اسلام ستیز در این دانشگاه بود.


آرون هیر از اعضای مرکز صهیونیستی ویزنتال با ابراز ناراحتی از انتخاب این دانشجوی دختر مسلمان در شورای دانشجویی دانشگاه کالیفرنیا می گوید: رای مثبت به کسی که هزاران نفر را در داخل دانشگاه و خارج از آن به جان هم انداخته است ما را شوکه کرده است، ما فکر نمی کنیم که سعدیه انتخاب مناسبی برای این مقام باشد.


با وجود اعتراضات شدید گروه های صهیونیستی، سعدیه صفی الدین موفق شد با کسب 25 رای مثبت و یک رای ممتنع به شورای دانشجویی دانشگاه کالیفرنیا راه یابد. 


ابراهیم هوپر، سخنگوی شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی نیز اعتقاد دارد که مخالفان عقاید صفی الدین تلاش داشتند که وی را به طور ناعادلانه ای از فعالیت های اجتماعی محروم کنند.


وی گفت: هر زمان که مسلمانان آمریکا تلاش می کنند که مقام مهمی یا امتیازات خاصی را در اجتماع به دست آورند اقلیت اندک اسلام هراسان در جامعه آمریکا وارد عمل شده و شروع به حاشیه سازی برای مسلمانان و تخریب وجهه آنان می کنند. 


آمارهای غیررسمی از وجود 6 تا 8 میلیون مسلمان در آمریکا حکایت دارند./990/ب902/د

ارسال نظرات