۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۷۷۱۲۶
خطیب جمعه بغداد:

مسلمانان نباید فلسطین را فراموش کنند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بغداد از ملت‎های اسلامی و عربی خواست که مراقب فتنه‎های دشمنان باشند و مسأله فلسطین را فراموش نکنند.
حجت الاسلام محمد حيدري خطيب جمعه بغداد


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد حیدری خطیب جمعه بغداد در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الخلانی با حضور جمعی از علمای سنی برگزار شد بر وحدت سیاسی ملت عراق تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: اسلام بر وحدت تاکید کرده است به همین دلیل دشمنان درصدد ایجاد شکاف در بین مسلمانان و شکستن وحدت آنان هستند.


وی افزود: دشمنان و مستکبران جهان با ایجاد تفرقه و فتنه‎های طایفه‎ای و مذهبی خواهان تسلط بر ثروت‎های کشورهای اسلامی و چپاول آن هستند.


 خطیب جمعه بغداد کشتار و بمب‎گذاری‎های عراق، سوریه، مصر و خاورمیانه را ناشی از عدم اتحاد در برابر دشمن مشترک یعنی رژیم اشغالگر اسرائیل دانست و بیان داشت: مردم فلسطین باید مورد توجه جوامع بین المللی و کشورهای اسلامی قرار گیرد. این کشور مظلوم سال‎هاست که زیر چکمه‎های چپاول‎گرانی همانند رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار گرفته است.


وی تصریح کرد: کشورهای اسلامی و عربی مراقب دسیسه‎های رژیم غاصب صهیونیستی و مستکبران باشند. آنان با ایجاد جنگ‎های داخلی در کشورهای اسلامی سعی در منحرف کردن اذهان عمومی از قضیه فلسطین اشغالی دارند.


حجت الاسلام سید حیدری ادامه داد: رژیم اشغالگر صهیونیستی هم اکنون بهترین فرصت را برای اجرای نقش‎های خبیث خود علیه ملت مظلوم فلسطین در اختیار دارد. نوار غزه امروزه در محاصره رژیم اسرائیل و بعضی از کشورهای عربی وابسته به رژیم صهیونیستی است.


وی انفجار در مسجد و حسینیه‎ها را از آثار فتنه‎های طایفه‎ای بیان کرد و اظهار داشت: نماز مشترک شیعیان با اهل تسنن همانند خاری در چشم دشمنان و آبی بر شعله فتنه‎های طایفه‎ای و مذهبی است.


خطیب جمعه بغداد در پایان از ملت عراق خواست که در برابر تکفیری‎های ایستادگی و از قومیت و مذهب خود دفاع کنند./994/ب901/د

ارسال نظرات