۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۷۷۲۸۳
وزیر خارجه لبنان:

درج نام حزب‌الله در لیست ترور اروپا مردود است

خبرگزاری رسا ـ وزیر خارجه لبنان در نامه‌هایی به ۲۸ وزیر خارجه عضو اتحادیه اروپا تلاش برخی اعضای این اتحادیه برای قرار دادن حزب‌الله در لیست ترور را مردود دانست.
عدنان منصور، وزير امور خارجه لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عدنان منصور وزیر خارجه دولت پیشبرد امور در لبنان در نامه‌هایی به 28 وزیر خارجه دولت‌های اروپایی عضو اتحادیه اروپا اعلام کرد که اقدام برخی کشوهای اروپایی در تلاش برای قرار دادن حزب‌الله لبنان در لیست ترور پیامدهای منفی در عرصه سیاسی لبنان دارد.

 

 

منصور همچنین در اظهاراتی رادیویی که دیروز پخش شد، گفت که لبنان امیدوار است که اتحادیه اروپا حزب الله را در لیست ترور خود قرار ندهد، چرا که این حزب جزو ساختارهای اساسی و اصلی حیات سیاسی لبنان است و در پارلمان و دولت این کشور نمایندگی دارد.

 

 

وی در نامه‌های خود نیز تصریح کرد که لبنان تمایل زیادی به مناسبات خوب دوجانبه بین خود و کشورهای اتحادیه اروپا دارد، منصور همچنین از حمایت‌های پیگیر کشورهای عضو این اتحادیه در همه زمینه‌ها از لبنان، تقدیر و تشکر کرد.

 

 

برخی کشورهای اتحادیه اروپا پیش از این دوبار سعی در بررسی، قرار دادن حزب‌الله لبنان در لیست گروه‌های تروریبستی این اتحادیه کرده‌اند که در هر دو اقدام خود ناموفق بوده‌اند.

 

 

تحلیلگران اعتقاد دارند گنجاندن حزب الله در لیست ترور اتحادیه اروپا نیازمند موافقت تمامی کشورهای عضو این اتحادیه است و این توافق بسیار بعید به نظر می‌رسد./983/102/د

منبع: فارس

ارسال نظرات