۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۱۷۷۵۲۱

هفته نامه ندای رسا به گام هفتادم رسید

خبرگزاری رسا ـ هفتادمین شماره هفته نامه تحلیلی اطلاع رسانی ندای رسا با موضوعات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی چاپ و منتشر شد.
نداي رسا شماره هفتادم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، هفتادمین شماره هفته نامه تحلیلی اطلاع رسانی ندای رسا با موضوعات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی چاپ و منتشر شد.

خبر پیشنهاد آیت الله موسوی جزایری مبنی برا اجرای طرح «عالم خانواده»، گشایش هفتمین نمایشگاه قرآن کریم در اهواز، هک شدن پایگاه اطلاع رسانی ندای رسا از سوی تکفیری ها و خبر اجرای طرح طلوع رحمت و معرفی حجت الاسلام جعفریان به عنوان شهید شاخص سال بسیج طلاب و روحانیان خوزستان از مهم ترین عناوین اخبار هفتادمین شماره هفته نامه ندای رسا است.

در بخش یادداشت این شماره از هفته نامه ندای رسا مطلبی با عنوان «سلامتی روح و جسم در لوای روزه » به چاپ رسیده است.

در این یادداشت می‌خوانیم: «علاقه آدمی به افزایش وابستگی‌های خویش امری ذاتی است، چه در امور مادی و چه در امور معنوی. آنان که از دنیا و تعلقات آن چشم پوشیده‌اند نیز خواهان افزایش و برکت در بعضی از امور مانند؛ عمر، نسل، عبادت و راه‌های رشد و تعالی خویش‌اند. آنان که در تلاطم امواج فتنه انگیز دنیا نیز دست و پا می‌زنند، پایبند برکتند.»

این نوشتار می‌افزاید: «برکت را باید یک مفهوم دینی بر‌شمرد که در تمامی زمینه‌های زندگی کاربردی است. از این رهیافت افرادی در پی دسترسی به کلید‌های برکت در امور زندگی خویش‌اند و هر راهی را که بپرسی، رفته‌اند و هر چاهی را سر زنده‌اند. غافل از آنکه برکت امری اعطایی از جانب پروردگار بی‌همتای عالم و رازق هستی‌ است که تمام کلیدها به دست اوست.»

«در لغت برای برکت معانی بسیاری شمرده‌اند که از این مجال فارغ است، اما به طور مختصر باید گفت ریشه همه کلمات برکه، برکت، بارک، مبارک و تبرکت یکی است و در آن‌ها زیادی و رشد مدنظر است. به تعبیر دیگر باید گفت در برکت سه اصل زیادی، دوام و پاکی و تقدس محوری است.»

«برکت به معنای خیری است که در چیزی مستقر گشته و لازمه آن شده باشد، مانند برکت در نسل که به معنای فراوانی اعقاب یا بقای نام و دودمان است، و برکت در غذا که به معنای سیر کردن مردم بیشتری است، و برکت در وقت که به معنای گنجایش داشتن برای انجام کاری است که آن مقدار وقت معمولاً گنجایش انجام چنان کاری را ندارد.»

«بنابراین اگر کسى اهل ماه رمضان شود، آن فیوضات ویژه الهیه نصیب او خواهد شد. این ماه، خزانه خیر کثیر پروردگار است، که روزه گرفتن، برکتى از برکات آن است.«

معرفی نرم افزار ذکر، پاسخ به یک شبهه و خاطره ای از شهید دقایقی در قسمت افلاکیان از مطالبی است که در حاشیه این شماره از هفته نامه ندای رسا چاپ شده است.

راه اندازی اینترنت در قطار های کشور، بومی سازی استفاده از تبلت در مدارس کشور، ممنوعیت سفارش اینترنتی محصولات مرتبط با ایران و 6 نکته امنیتی برای انجام عملیات بانکی با استفاده از تلفن همراه از عناوینی است که در هفتادمین شماره هفته نامه ندای رسا به چشم می خورد.

لازم به ذکر است هفتادمین شماره هفته نامه تحلیلی، اطلاع رسانی ندای رسا با مدیر مسؤولی سید علوان نجاتی موسوی، سردبیری پیمان علی نژاد و همکاری هیأت تحریریه چاپ و منتشر شده است.

گفتنی است، علاقه‌مندان برای دسترسی به آرشیو این نشریه می توانند به پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه ندای رسا به نشانیhttp://www.nedayerasa.ir مراجعه کنند./9464/ن602/ی

ارسال نظرات