۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۷۷۵۴۵
شیخ نعیم قاسم:

حزب الله در سوریه با تکفیری‎های دشمن مقاومت در جنگ است

خبرگزاری رسا ـ شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: حزب الله در مناطق معینی در سوریه، با طرح‎های آمریکایی صهیونیستی و جریا‎ن‎های تکفیری که در صدد ضربه زدن به مقاومت هستند مشغول جنگ است.
شيخ نعيم قاسم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در گفت وگو با یک شبکه خبری عربی با اشاره به ادامه بحران سوریه گفت: مخالفان در سوریه تنها برای سرنگونی نظام این کشور می جنگند و ما شاهد مراحل ایجاد اصلاحات در این کشور نیستم.
 

وی درمورد مشارکت حزب الله در جنگ سوریه افزود: ما آخرین کسانی بودیم که در جنگ سوریه شرکت کردیم و مشارکت ما هنگامی بود که احساس کردیم خطر در منطقه بقاع لبنان از سوی خرابکاران و جریان های تکفیری زیاد شده است و این منطقه در صورت حمله رژیم صهیونیستی به حیات خلوت جریان های تکفیری و تندرو ها در لبنان تبدیل می شد.
 

معاون دبیر کل حزب الله لبنان تأکید کرد: ما به عنوان حزب الله مسؤولیت خود را دراین زمینه برعهده گرفته ایم چرا که وقتی برای مسأله یا موضوع معینی مبارزه می کنیم ، جزئیات برنامه و طرح مورد نظر را اعلام می کنیم.
 

قاسم ادامه داد: کسانی در سرتاسر جهان خواهان جنگ با شیعه هستند و این مسأله مشکل آنهاست ولی هر گروه و طایفه ای نیز طبق منطق و عقل خود اقدام به دفاع از خود حمایت می کند ولی ما سازمان بزرگ جهانی نیستیم که بخواهیم از همه دفاع کنیم ولی برای همکاری با سایر گروههای سیاسی و اجتماعی که برای آزاد سازی فلسطین تلاش می کنند، همواره آماده همکاری بودیم.
 

این مقام ارشد حزب الله در مورد تلاش فتنه جویانه برخی گروههای لبنانی در ایجاد نآارامی و بی ثباتی درکشور تصریح کرد: جریان 14 مارس لبنان همواره به دنبال ایحاد فتنه در کشور است چرا که گروه‎های مسلح خود را در طرابلس ومناطق شمال لبنان برای ایجاد فتنه و پیش کشیدن موضوع های سنی، شیعی و نیز ناآرام کردن اوضاع، مستقر کرده است و حتی به ارسال اسلحه و تجهیزات به سوریه برای جنگ علیه نظام این کشور اقدام کرده است.
 

وی با اشاره به همدستی برخی گروه‎های لبنانی با طرح های آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه داد: برخی گروه‎های لبنانی از جمله جریان المستقبل به دنبال سوق دادن لبنان به سوی اجرای طرح های آمریکایی و صهیونیستی تکفیری است.
 

قاسم در مورد موضوع گسترش سلاح در لبنان گفت: این مسأله امر جدیدی در لبنان نیست و ما عامل آن نیستیم چون مردم لبنان اسلحه های شخصی را به دنبال پایان جنگ های داخلی از سالهای گذشته تاکنون به همراه دارند.
 

معاون دبیر کل حزب الله لبنان در مورد قطع شدن روابط میان حزب الله و جریان المستقبل ادامه داد: این قطع رابطه، یک طرفه و تنها از سوی جریان المستقبل بوده و از سوی ما نبوده است.
 

وی در مورد حوادث اخیر منطقه عبرا درشهرصیدا در جنوب لبنان تصریح کرد: ما همواره از تحرکات و سخنان تحریک آمیز مذهبی و طایفه ای دوری کرده ایم و ارتش سرانجام خود به پدیده شیخ الاسیر و طرفدارانش که به ارتش حمله کرد، پایان داد. جریان المستقبل، بهیه حریری وفؤاد سنیوره نمایندگان مجلس از حامیان الاسیر هستند و ما هیج رابطه ای با حوادث عبرا ، طرابلس یا بقاع نداریم .
 

معاون دبیر کل حزب الله درمورد رابطه حزب الله با ارتش گفت : ما با ارتش رابطه ای خوبی براساس احترام متقابل داریم و از تلاش ارتش برای خاموش کردن فتنه در لبنان قدردانی می کنیم. /982/ب/101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات