۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۱۷۷۷۴۲
جریان 8 مارس لبنان:

تصمیم اتحادیه اروپا تاثیری بر توان مقاومت نخواهد داشت

خبرگزار رسا ـ منابع ۸ مارس با بررسی انگیزه‌های امنیتی و سیاسی اتحادیه اروپا از درج شاخه نظامی حزب‌الله لبنان در لیست ترور خود تاکید کردند این اقدام هیچ تاثیری بر توان مقاومت نخواهد داشت.
نيروهاي حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه الاخبار لبنان در مطلبی به نقل از منابع جریان 8 مارس لبنان نوشت: تصمیم اتحادیه اروپا در درج نام شاخه نظامی حزب‌الله در لیست ترور این اتحادیه هیچ تاثیری در قدرت و توان مقاومت ندارد.

 

این منابع تاکید کردند: این تصمیم هرگز چیزی را در واقعیت تغییر  نداده و صرفا این اتحادیه را با بخش وسیعی از هواداران حزب‌الله در لبنان و منطقه در تقابل و رویارویی قرار می‌دهد.

 

منابع دیگر در 8 مارس به دو انگیزه سیاسی و امنیتی اتحادیه اروپا در این اقدام اشاره کرده و اعلام کردند : در بعد سیاسی هدف افزایش سطح هجمه‌ها علیه حزب‌الله لبنان و ایجاد فضای بین‌المللی و دیپلماتیک در قبال این جنبش است.

 

در بخش امنیتی نیز اروپا می‌خواهد مدعی شود که حزب الله یک گروه تروریستی است تا زمینه را برای هر گونه تجاوز احتمالی به این حزب فراهم کند، حال این تجاوز ممکن است از سوی رژیم صهیونیستی یا سایر کشورهای اروپایی صورت پذیرد.

 

این منابع تاکید کردند که اروپا سعی دارد شالوده مرحله آینده لبنان را پایه ریزی کرده و معادلات خود را به عرصه داخلی این کشور تحمیل کند و مانع از دستیابی حزب‌الله به پرونده‌ای معین در لبنان از جمله نفت این کشور یا سواحل آن شود.

 

این منابع در پایان اظهار داشتند که کشورهای غربی و اروپایی در ارزیابی های خود از قدرت حزب الله لبنان اشتباه کرده‌اند و باید منتظر بود تا میزان قدرت حزب الله را در آینده لبنان ببینیم./983/ب102/د

منبع: فارس

ارسال نظرات