۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۷۸۹۹۵

دبیرکل حزب الله خواستار حضور گسترده مردمی در روز جهانی قدس شد

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل حزب الله لبنان، با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در کمین تحرکات حزب الله است، خواستار حضور گسترده مردمی در روز جهانی قدس شد.
حسن نصرالله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، "سید حسن نصرالله" دیبرکل حزب الله لبنان طی سخنانی در سومین شب از شب های پربرکت قدر خواستار دعا و تضرع به درگاه خداوند شد و شهادت امیر مومنان علی ابن ابیطالب (ع) را به همه دوستداران آن امام همام تسلیت گفت.

 

وی گفت: من معمولاً در چنین شب هایی مناسبت و منسجم با مناسبت ها سخن می گویم و به مسائل دنیوی و سیاسی که در طول سال مشغول آن هستیم وارد نمی شوم.

 

سید حسن نصرالله درباره تمایل سرشت انسانی به عدالت گفت: همه بشریت منتظر شکل گیری دولت عدل الهی در این کره زمین به دست بقیه الله (س) است و در این شب ها دعا می کنیم که «اللهم کن لولیک الحجه ابن الحسن (ع).».

 

وی در ادامه به شرح و تبین بخش هایی از خطبه های نهج البلاغه پرداخت.

 

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت حضور گسترده در روز جهانی قدس تاکید کرد و گفت: همان طور که آگاه هستید روز جمعه روز جهانی قدس است که امام خمینی (ره) نامگذاری کرده اند. ما پیش از جنگ ژوئیه (سی و سه روزه) سال 2006 مراسم های بسیار بزرگی مانند نمایش های نظامی برگزار می کردیم که مورد توجه زیادی قرار می گرفت. پس از جنگ سال 2006 به علت اینکه شرایط ما و اسرائیل تفاوت کرد، به گونه ای که در ارتباط با اسرائیل در وهله اول شرایط امنیتی مطرح است.

 

وی افزود: البته محاسبات سیاسی داخلی نیز مطرح بود، اما مسئله اصلی مسئله امنیتی در ارتباط با اسرائیل بود. جنگ ژوئیه سبب انتقام‌گیری شدید بین ما و اسرائیل شد. اسرائیل در کمین همه ماست.اسرائیل در کمین فرماندهان، نیروها و موجودیت ماست و در این خصوص شهید فرمانده حاج عماد مغنیه و برادران دیگر را هدف قرار داد.

 

سید حسن نصرالله تأکید کرد: از این رو، سرانجام ما به این شکل از برگزاری مراسم پایان دادیم زیرا منطق، عقل و مسؤولیت شرعی حکم می کند زمانی که جبهه نامحدودی با دشمن غاصب و زخم خورده داریم، که به دنبال انتقام جویی است، نباید هزاران نیروی نظامی، فرماندهان و نیروهای خود را در یک مکان جمع کنیم و [به دشمن] بگویم بفرما. از این رو، از آن روز [جنگ 33 روزه] نحوه برگزاری این مراسم تغییر کرد. البته، این شکل از برگزاری مراسم انگیزه زیادی ایجاد می کرد و مردم می آمدند و حاضر می شدند.

 

دبیرکل حزب الله گفت: مایلم به همه کسانی که در منازل و مساجد، به ویژه منطقه بیروت، بیروت بزرگ، منطقه جبل و مناطق پیرامونی بیروت، ساکنان جنوب، منطقه بقاع، شمال و مناطق دور که تصویر من را از تلویزیون می بینند ضرورت حضور گسترده در روز جمعه را در مجتمع سید الشهداء تاکید کنیم. ما این مراسم را در آنجا برگزار می کنیم. امسال به علت تحولات منطقه باید توجه و عنایت ویژه و حضور متمایز همه ما برای احیاء این مناسبت وجود داشته باشد تا بر مفاهیم آن تاکید شود که امام خمینی (ره) با نامگذاری این روز بر آن تاکید کرد.

 

وی ادامه داد: ما به علت تحولات منطقه بیش از سالیان پیش به ویژه پس از سال 2006  نیازمند حضور متمایز در این مراسم هستیم. انتظار همیشگی من از شما چنین است که حضور شما بیان کننده این معانی و موضع و تعهد باشد. /982/ب103/د
منبع: تقریب

ارسال نظرات