۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۱۷۹۵۱۴
یورونیوز:

تحولات مصر تأثیر منفی بر اوضاع غزه گذاشته است

خبرگزاری رسا ـ شبکه تلویزیونی یورو نیوز طی گزارش اعلام کرد: تحولات سیاسی در تأثیر بسیار منفی و مخربی بر اقتصاد و وضع معیشتی مردم غزه گذاشته است.
تحولات مصر تأثیر منفی بر اوضاع غزه گذاشته است

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شبکه تلویزیونی یورو نیوز طی گزارش اعلام کرد: حوادث اخیر در مصر تاثیر مخربی بر روابط این کشور با همسایه شرقی اش غزه گذاشته است، حاکمان جدید مصر، دولت حماس و محمد مرسی رییس جمهور مخلوع را متهم کرده اند که با همکاری با یکدیگر قصد بی ثبات ساختن مصر و آسیب زدن به منافع این کشور را داشته اند و به همین دلیل دولت مصر مرزهای خود با غزه را بسته است.

 

بر اساس این گزارش، اتحاد محمد مرسی با دولت حماس در غزه و اخوان المسلمین، فلسطینی ها را بیش از گذشته گرفتار خصومت فزاینده میان دولت موقت مصر و حاکمان اسلامی غزه کرده است و علاوه بر ماهی گیران، هزاران فلسطینی ساکن غزه قادر به ادامه کار و یا تحصیل در مصر نیستند.

 

نماینده اتحادیه ماهی گیران در غزه می گوید: ورود به آبهای مصر برای ماهیگیران غزه ممنوع شده است و آنها مجبورند تنها در نزدیکی سواحل غزه به ماهیگیری بپردازند، مصری ها به ما اجازه نمی دهند وارد منطقه شان بشویم، قایق های آنها ما را دستگیر خواهند کرد.

 

یک فروشنده ماهی نیز می گوید: محدوده دریا تنها تا شش مایلی باز و قابل استفاده است، ما سوخت کافی نداریم، در این وضعیت ماهیگیران چگونه می توانند کار کنند؟ مقدار ماهی که ما برای فروش در اختیار داریم بسیار کم است و قیمت این ماهی ها بسیار بالاست، مردم نمی توانند این ماهی ها را با این قیمت بالا بخرند.

 

شبکه یورو نیوز می افزاید: کمبود سوخت در غزه ، کمبود برق و سیمان، و خاموشی های 10 ساعته در طول روز نیز بر مشکلات افزوده است. مدت سه هفته است که تونل اصلی واردات کالاهای قاچاق از مصر به غزه نیز بسته شده است. /982/ب101/د
منبع: تقریب

ارسال نظرات