۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۱۸۰۴۱۳

برپایی نخستین نماز جماعت در شهر فورت کالینز کلرادو آمریکا

خبرگزاری رسا ـ نخستین نماز جماعت مسلمانان شهر فورت کالینز کلرادوی آمریکا پس از سال‎ها انتظار در مسجد تازه تاسیس این شهر برگزار شد.
مسجد تازه تاسيس فورت کالينز کلرادو در آمريکا
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam"، مسلمانان شهر فورت کالینز کلرادو در آمریکا پس از سالها انتظار به آرزوی خویش رسیده و نخستین نماز جماعت را در مسجد تازه تاسیس مرکز اسلامی "فورت کالینز" برگزار کردند.
 
شاکر محمد، رییس انجمن اسلامی مسلمانان کلرادو در این ارتباط گفت: این مسجد به غیرمسلمانان امکان می دهد که بدانند مسلمانان کجا هستند. تا پیش از تاسیس مسجد مردم به سختی می توانستند مسلمانان را پیدا کنند. اکنون زمان آن رسیده است که مسلمانان خود را بیشتر به مردم شهر نشان دهند.
 
مسجد تازه تاسیس فورت کالینز کلرادو 5486 متر مربع وسعت داشته و درهای آن برای نخستین بار بر روی نمازگزاران باز شد.
 
این مسجد که به سبک معماری ترکی ساخته شده دارای مناره ای 21متری و یک گنبد 15 متری است.
 
مرکز اسلامی فورت کالینز کلرادو در حال حاضر تنها 762 متر مربع وسعت داشته و هیچگونه تابلویی که نشان دهنده نام و نوع فعالیت آن باشد بر روی دیوارهای خارجی این مرکز اسلامی نصب نشده است.
 
مسجد مرکز اسلامی فورت کالینز در هفته های آینده به طور رسمی افتتاح شده و 2 هزار مسلمان این شهر می توانند از این پس به برپایی نمازجماعت در این مکان بپردازند.
 
نزدیکی مرکز اسلامی فورت کالینز به دانشگاه ایالتی کلرادو این امکان را برای دانشجویان خارجی و مسلمان فراهم می سازد که برای اقامه نماز و آشنایی با سایر هم‎کیشان خود به این مرکز اسلامی مراجعه کنند.
 
بیش از نیمی از جمعیت مسلمانان فورت کالینز را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند. آمارهای غیررسمی نشان می دهند که حدود 6 تا 8 میلیون مسلمان در آمریکا زندگی می کنند./990/ب902/د
ارسال نظرات