۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۱
کد خبر: ۱۸۱۴۹۵
آیت الله حسینی بوشهری در شهرکرد:

تبیین سبک زندگی اسلامی مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حسینی بوشهری مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن و هم خوانی اعتقادات و سبک زندگی اسلامی را مهمترین هدف رهبر معظم انقلاب از بیان سبک زندگی اسلامی عنوان کرد.
آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه، شامگاه جمعه در طرح تقویت مبانی اعتقادی که در مصلی شهرکرد برگزار شد، با تشکر از نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به خاطر برگزاری چنین طرحی اظهار داشت: مطرح کردن سبک زندگی اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن است.
 
وی با اشاره به رسالت حوزویان و دانشگاهیان در تبیین سبک زندگی اسلامی تصریح کرد: پاسخ دادن به این سؤال که ضرورت مطرح کردن سبک زندگی اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب چه دلیلی داشته است، رسالت تمام گروه های متولی را مشخص می کند.
 
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور اضافه کرد: آن چه که امروزه به عنوان سبک زندگی اسلامی مطرح است و در زندگی ما خود را نشان می دهد آمیخته از چند فرهنگ است که گوشه کوچکی از آن را هم فرهنگ سبک زندگی اسلامی تشکیل داده است.
 
آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که زندگی های ما متأثر از سه فرهنگ است، گفت: نخستین فرهنگی که روز به روز جای خود را در بین ما و زندگی هایمان باز می کند، فرهنگ غربی است که به سرعت در حال رشد و توسعه است.
 
وی فرهنگ قبل از انقلاب را دومین فرهنگی دانست که زندگی های امروزی ما را تحت تأثیر خود قرار داده است و بیان داشت: گوشه کوچکی از زندگی های امروزی هم تحت تأثیر سبک زندگی اسلامی است که از ان میام می توان به خطبه های نماز جمعه، نهضت عظیم قرآنی و مطالب ارائه شده از رسانه ملی اشاره کرد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن را مهمترین هدف رهبر معظم انقلاب از بیان سبک زندگی اسلامی عنوان کرد و گفت: هم خوانی اعتقادات و سبک زندگی اسلامی، یکی دیگر از اهداف ولی امر مسلمین در مطرح کردن بک زندگی اسلامی بوده است.
 
وی با اشاره به این که اعتقادات و رفتارهای باید با هم یکی باشند، اظهار داشت: میوه و ثمری که در رفتار ما و در کوچه و خیابان های امروزی دیده می شود با اعتقادهایمان هم خوانی و تطابق ندارد.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دین را مجموعه رفتارها و گرایش ها عنوان کرد و افزود: سفارش به دین خالص تنها این نیست که صرفا شرک نداشته باشیم، بلکه زندگی ها باید اسلامی و دینی باشد.
 
آیت الله حسینی بوشهری به سبک زندگی اسلامی مطلوب اشاره کرد و ادامه داد: متأسفانه بین رفتار ما تا رفتار مورد تأیید و توصیه پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) تفاوت بسیاری به چشم می خورد.
 
مدیر حوزه‌های علمیه تأکید کرد: ما به دنبال سبک زندگی هستیم که حیات و مرگ و بودنمان در قالب و مداری باشد که مورد رضایت پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) قرار گیرد./9457/پ202/ی
ارسال نظرات