۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۸۱۸۲۳

پایان هفتمین دوره فشرده حفظ قرآن در دبی

خبرگزاری رسا ـ هفتمین دوره فشرده تابستانه حفظ در مسجد جامع «الورقاء» دبی برگزار شد.
قرآن کريم


به گزارش خبرگزاری رسا، هفتمین دوره فشرده تابستانه حفظ قرآن کریم روز گذشته به همت اداره امور اسلامی و عمل خیریه دبی در مسجد جامع «الورقاء» این شیخ‌نشین به کار خود پایان داد.

 

این دوره فشرده حفظ قرآن با عنوان طرح «مکتوم» برگزار شد و به مدت 45 روز ادامه داشت.

 

عبدالله الکمالی، مدیر طرح مکتوم اظهار کرد: در دوره فشرده حفظ قرآن دبی 150 دانش‌آموز حضور یافتند و این دوره در راستای تلاش اداره اموراسلامی و عمل خیریه دبی به‌منظور نشر فرهنگ اسلامی و تقویت آگاهی دینی میان دانش‌آموزان و بهره‌مندی از تعطیلات تابستانه آنان در جهت حفظ قرآن برگزار شد.

 

عبدالله الکمالی در ادامه افزود: این دوره در 5 بخش از جمله بخش حفظ 5 جزء قرآن، تثبیت حفظ، بخش قرائت قرآن و بخش حفظ متون علمی و بخش ویژه کارکنان اداره امور اسلامی دبی برگزار شد.

 

وی همچنین تصریح کرد: معرفی چهره حقیقی اسلام، تقویت فرهنگ اسلامی و جایگاه قرآن و سنت نبوی در جامعه و تلاش برای توسعه برنامه‌های فرهنگی ـ اسلامی از جمله اهدافی است که در قالب برنامه استراتژیک اداره امور اسلامی دبی دنبال می‌شود.

 

حمد الخزرجی، از دیگر مسؤولان طرح مکتوم نیز گفت: در حاشیه این دوره فعالیت‌های علمی، آموزشی و تفریحی متنوع از جمله آموزش اذان و همچنین فعالیت‌های ورزشی اجرا شد./994/ب103/د
منبع: ایکنا

ارسال نظرات