۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۸۱۹۴۲
وزیر اطلاع رسانی سوریه:

فشار علیه سوریه بی‎نتیجه است

خبرگزاری رسا ـ وزیر اطلاع رسانی سوریه آغاز فشار مستکبران علیه سوریه را از سال 2003 میلادی دانست و بیان داشت: فشار علیه سوریه بی‎نتیجه و بی‎اثر است.
عمران الزعبي، وزير اطلاع رساني سوريه


به گزارش خبرگزاری رسا، عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه دیشب در گفت وگو با شبکه تلویزیونی المنار لبنان، تهدید‎های مستکبران علیه سوریه را بی نتیجه خواند و گفت: آمریکا، کشورهای غربی، عربی و متحدانشان با همه توان از تروریست‎ها حمایت و آنان را با انواع سلاح تجهیز کردند.


وی افزود: این اقدام‎های دشمنان سوریه علیه این کشور بی نتیجه و بی اثر است و آنان تا این لحظه هیچ نفعی از فشارهای خود نبرده‎اند.


وزیر اطلاع رسانی سوریه ضمن تاکید بر مقاومت در برابر استکبار جهانی بیان داشت: پس از جنگ آمریکا با عراق در سال 2003 فشارهای کشورهای استکباری همانند آمریکا علیه سوریه آغاز شد.


وی دفاع از سوریه را تنها راه مردم این کشور بیان کرد و خاطرنشان ساخت: ملت سوریه باید با جان و دل از کشور دفاع کرده و در مقابل دشمنان ایستادگی کند.


زعبی استفاده دولت سوریه از سلاح هسته‎ای را تکذیب کرد و بیان داشت: هیچ‎گاه دولت سوریه از سلاح شیمیایی علیه مردم استفاده نکرده است و بر خلاف ادعای کشورهای غربی و آمریکا دلایلی بر این مدعا وجود ندارد و این دلایلی که بیان می‎کنند همگی ساختگی است.


وی در پایان از روابط بسیار نزدیک سوریه و روسیه خبر داد و عنوان کرد: روابط دو دولت سوریه و روسیه بسیار نزدیک و نیز دوستانی قدیمی هستند./994/ب902/د

ارسال نظرات