۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۱۸۲۰۰۳

نگرانی مسلمانان انگلیس از آغاز دور تازه‎ای از حملات اسلام‎ستیزانه

خبرگزاری رسا ـ حمله به مسجدی در انگلیس و آتش زدن آن از سوی گروه‎های افراطی این کشور مسلمانان انگلیس را نسبت به امنیت خود دچار نگرانی کرده است.
مسجد و مرکز اسلامي شهر اسکس انگليس مورد حمله اسلام ستيزان قرار گرفت
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam"، گروه های افراطی در انگلیس به مسجدی در شهر اسکس حمله کرده و آن را به آتش کشیدند. این حمله نگرانی مسلمانان را در پی داشته است.
 
ضیاء رحمان، معاون مرکز اسلامی اسکس در این ارتباط به روزنامه انگلیسی تلگراف گفت: مسلمانان این شهر به سختی در کنار سایر مردم کار می کنند و در فعالیت هایی مانند ساختن پل همکاری می کنند.
 
وی افزود: مسلمانان امیدوار بودند که چنین حملاتی دیگر صورت نمی گیرد اما عده ای در جامعه وجود دارند که گویا از شرایط صلح آمیز فعلی خشنود نیستند.
 
به گفته پلیس انگلیس، مرکز اسلامی هارلو در شهر اسکس بین ساعت 10 و 30 دقیقه تا 4 صبح مورد حمله اسلام ستیزان قرار گرفته و آتش گرفته است.
 
مسجد و مرکز اسلامی هارلو 18 سال پیش و زمانی که تعداد مسلمانان شهر اسکس افزایش چشمگیری یافت ساخته شد.
 
حملات اسلام ستیزانه در انگلیس پس از حادثه قتل یک سرباز ارتش این کشور به وسیله دو مهاجر آفریقایی تبار تازه مسلمان شده شدت یافته است.
 
مجموعه ای از اقدامات اسلام هراسانه که بمب گذاری در مساجد مختلف منطقه میلندز غربی انگلیس یکی از آنها است پس از قتل سرباز انگلیسی اتفاق افتاده است.
 
حدود 2.7 میلیون مسلمان در انگلیس زندگی می کنند.
 
طبق گزارشی که روزنامه ایندیپندنت چندی پیش منتشر کرد بین 40 تا 60 درصد از مساجد و سایر مراکز اسلامی در انگلیس (حدود 700 مرکز) از زمان وقوع حوادث یازده سپتامبر در آمریکا تاکنون مورد حمله گروه های افراطی قرار گرفته اند./990/ب902/د
ارسال نظرات